شنبه ۸ آبان ۱۳۸۹ - ۱۶:۲۸
۰ نفر

گروه حوادث: سارقان خشن به بهانه دادن نذری، جلوی خانه‌های طعمه‌های خود می‌رفتند و بعد از آنکه دست و پای صاحبخانه را می‌بستند از خانه سرقت می‌کردند.

متهمان

راز سرقت‌های این باند وقتی فاش شد که یکی از طعمه‌ها، آنها را در یک سوپرمارکت شناسایی کرد. صبح پنجم مهر امسال، زنی وحشتزده و نگران با اپراتور مرکز پلیس 110 اسلامشهر تماس گرفت و از سرقت میلیونی از خانه‌اش خبر داد. با اعلام گزارش این سرقت، ماموران پلیس آگاهی اسلامشهر به سرعت به محل حادثه رفتند و به بازجویی از صاحبخانه که زن جوانی بود، پرداختند.

این زن در بازجویی‌ها به ماموران گفت: امروز ساعت 6‌صبح، همسرم به سر کار رفت اما دقایقی از رفتن او نگذشته بود که زنگ خانه‌مان به صدا درآمد. وقتی از پشت آیفون جواب دادم، صدای مردی به گوش رسید که می‌گفت همسایه ماست و برایمان حلیم نذری آورده است.

با شنیدن حرف‌های این مرد، برای گرفتن نذری به جلوی در رفتم اما به محض باز کردن در، ناگهان 3 مرد ناشناس با ریختن حلیم به روی صورتم مرا به داخل خانه کشانده و بعد از بستن دست و دهان و چشمانم مرا در گوشه‌ای از خانه رها کردند.

زن جوان ادامه داد: مردان ناشناس دائم مرا تهدید می‌کردند اگر صدایم دربیاید کودک 2‌ساله‌ام را به قتل می‌رسانند، من هم که به‌شدت وحشتزده شده بودم مجبور به سکوت شدم و آنها هم در این شرایط با سرقت 25 میلیون تومان طلا و جواهر و مقدار زیادی اسناد و مدارک مربوط به زمین و املاک خانواده‌ام متواری شدند.

شناسایی سارق در سوپرمارکت

با شنیدن اظهارات این زن، ماموران به سرعت تحقیقات خود را آغاز کردند و در بررسی‌های خود متوجه شدند 3‌سارق خشن به همین شیوه از چند خانه دیگر نیز سرقت کرده‌اند، بنابراین با توجه به حساسیت ماجرا، تیم‌های ویژه‌ای از پلیس تحقیقات گسترده‌ای را برای یافتن سرنخی از مردان سارق آغاز کردند.

درحالی‌که تحقیقات پلیسی ادامه داشت، زن جوانی که از خانه وی سرقت شده بود بار دیگر با پلیس تماس گرفت و به ماموران گفت هر چه زودتر خودشان را به آدرسی که او اعلام می‌کند برسانند. این زن مدعی بود که چند لحظه قبل، یکی از مردان خشن را درحالی‌که سرگرم خرید از یک سوپرمارکت بوده دیده است. با تماس این زن، ماموران پلیس آگاهی به سرعت خود را به سوپرمارکت رساندند و مرد مظنون را دستگیر کردند.

تماس با سارق مسلح

با دستگیری این متهم، وی در بازجویی‌ها منکر هرگونه ارتباطی با سارقان خشن شد اما در ادامه تحقیقات کارآگاهان با بررسی تماس‌های تلفنی این مرد متوجه شدند که وی با یکی از سارقان مسلح سابقه دار در ارتباط بوده است.به این ترتیب این مرد بار دیگر تحت بازجویی قرار گرفت و این بار در بازجویی‌های فنی و تخصصی، لب به اعتراف گشود و به سرقت از خانه با شگرد دادن نذری اعتراف کردیم.

این مرد به کارآگاهان گفت: بعد از آنکه با سارق مسلح آشنا شدم، او پیشنهاد داد در سرقت‌های خشن با او همدست شوم و من هم به همراه او و همدست دیگرمان سرقت‌هایمان را شروع کردیم.

سرهنگ عباس علیپور، سرپرست پلیس آگاهی استان تهران با اعلام این خبر گفت: با دستگیری 2 همدست دیگر این مرد، آنها نیز در بازجویی‌ها به سرقت اعتراف کردند که پرونده این متهمان در حال پیگیری در دادسرای اسلامشهر است و افرادی که به این شیوه مورد سرقت قرارگرفته‌اند می‌توانند برای شناسایی متهمان به اداره آگاهی اسلامشهر مراجعه کنند.

کد خبر 119507

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز