گروه حوادث: زن جوان برای پرسیدن آدرس به کارگران یک ساختمان نیمه کاره مراجعه کرد اما این ماجرا با جنایتی فجیع به پایان رسید که عاملان آن 3 کارگر افغانی و یک کارگر ایرانی بودند.

صبح یکی از آخرین روزهای مرداد ماه امسال، زمانی که پیمانکار یک ساختمان مسکونی در شرق تهران به ساختمان محل کارش رفت، با سکوت مرگباری در آنجا مواجه شد.پیمانکار هر چه کارگران ساختمان را که 3 مرد افغانی و یک ایرانی بودند صدا زد جوابی نشنید. لحظاتی بعد وقتی که او فهمید صدا زدن کارگران بی‌نتیجه است وارد طبقات ساختمان شد. زمان زیادی طول نکشید که به طبقه دوم ساختمان نیمه کاره رسید و در آن هنگام بود که در کمال ناباوری با جسد زن جوانی روبه رو شد که به‌نظر می‌رسید با روسری خودش خفه شده است.

مرد میانسال، وحشتزده با پلیس 110 تماس گرفت و ماجرا را اطلاع داد و دقایقی بعد بود که ماموران کلانتری، کارآگاهان و بازپرس جنایی تهران در صحنه حادثه حاضر شدند. از آنجا که کشف هویت این زن جوان می‌توانست کمک مؤثری به تحقیقات پلیسی و قضایی بنماید، در نخستین اقدام، تحقیقات بر یافتن هویت این زن متمرکز شد.

خودروی بی‌سرنشین

درحالی‌که تحقیقات پلیسی ادامه داشت، کارآگاهان به‌خودروی پژویی که روبه‌روی ساختمان محل جنایت پارک شده بود مشکوک شدند و در بازرسی این خودرو بود که دریافتند این خودرو متعلق به قربانی حادثه بوده، به این ترتیب با مدارکی که به دست آمد هویت این زن کشف شد.

در قدم بعدی از تحقیقات، از آنجا که احتمال می‌رفت کارگران ساختمان که از هنگام وقوع این جنایت ناپدید شده بودند از ماجرا اطلاع داشته باشند، آنها به‌عنوان نخستین مظنونان پرونده تحت تعقیب قرار گرفتند و کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی با دستور قاضی شاهنگیان- بازپرس شعبه دوم دادسرای جنایی تهران- به جست و جوی 4 کارگر فراری پرداختند.

کارآگاهان در این مرحله از عملیات پلیسی، سرنخ‌هایی از یکی از کارگران افغانی در ساختمانی نیمه کاره در سمنان به دست آوردند و به این ترتیب با گرفتن نیابت قضایی به سمنان رفتند و در یک اقدام ضربتی کارگر افغانی را که بعد از فرار از تهران در این شهر مشغول کار شده بود به دام انداختند.

با دستگیری این کارگر ساختمانی، وی در همان بازجویی‌های اولیه لب به اعتراف گشود و گفت که زن بیگناه توسط وی و 3 کارگر دیگر ربوده شده و به قتل رسیده است.ا ین مرد در اظهارات اولیه‌اش درباره این جنایت گفت: شب حادثه تازه کارمان تمام شده بود و من برای هواخوری به جلوی در ساختمان رفتم و از آنجا به رهگذرانی که در تاریکی هوا درحال عبور از خیابان بودند خیره شده بودم. در همین زمان ناگهان زن جوانی که سرنشین یک خودروی پژو بود جلوی ساختمان توقف کرد و از خودرواش پیاده شد. درحالی‌که کس دیگری در آن نزدیکی نبود او با دیدن من به طرفم آمد و آدرسی را از من پرسید.

وانمود کردم که آدرس را بلد نیستم و برای همین از او خواستم به داخل ساختمان بیاید تا از دیگر کارگران، آدرس را برایش بپرسم، او هم که خیلی عجله داشت بدون آنکه مشکوک شود، وارد ساختمان نیمه کاره شد که در همین هنگام از فرصتی که پیش آمده بود استفاده کردم و به او حمله‌ور شدم و بعد از آنکه با همدستانم او را به داخل ساختمان کشاندیم، وی را با روسری خودش خفه کردیم.

بعد از قتل این زن تازه به‌خودمان آمدیم و متوجه جنایتی که مرتکب شده بودیم شدیم. به‌شدت ترسیده بودیم و به همین خاطر تصمیم گرفتیم فرار کنیم اما من در هنگام فرار، گوشی تلفن همراه این زن را دزدیدم و برای خودم برداشتم.با اعتراف این کارگر افغانی، ماموران 2 کارگر جنایتکار افغانی و یک کارگر ایرانی را که نخستین متهم ادعا می‌کرد در این جنایت فجیع دست داشته‌اند نیز دستگیر کردند.

صبح دیروز متهمان این پرونده برای بازجویی‌های تکمیلی به دادسرای جنایی تهران انتقال یافتند که در جریان برگزاری این جلسه بازپرسی، در شعبه دوم دادسرای جنایی تهران، هر یک از متهمان با قبول حمله به زن جوان در ساختمان نیمه کاره، قتل وی را به گردن دیگری انداختند.

برپایه این گزارش، بازپرس شاهنگیان متهمان را برای بازجویی‌های تخصصی در اختیار کارآگاهان اداره دهم آگاهی تهران قرار داد تا تحقیقات درخصوص زوایای پنهان این قتل صورت گیرد.

کد خبر 119000

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز