گروه حوادث: «شما در مقابل دوربین مخفی هستید.» این جمله‌ای بود که زورگیران حرفه‌ای به طعمه‌هایی که هیچ پولی همراهشان نبود، می‌گفتند

متهمان

آنها با این کار مانع از آن می‌شدند که طعمه‌هایشان با مراجعه به پلیس از آنها شکایت کنند. مدتی قبل ماموران پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران در جریان فعالیت باندی قرار گرفتند که با استفاده از خودروهای کرایه‌ای دست به زورگیری از مسافران می‌زدند.

بررسی‌ها نشان می‌داد که اعضای این باند به بهانه انجام کار فوری، خودروهایی از قبیل پژو، پراید و حتی زانتیا را برای چند ساعت از صاحبان آنها به‌صورت کرایه‌ای می‌گرفتند و با استفاده از این خودروها دست به زورگیری می‌زدند. اعضای این باند که یک دختر جوان نیز همدست آنها بود، بعد از تاریک شدن هوا در خیابا‌ن‌های مختلف تهران می‌گشتند و پس از سوار‌کردن مسافر به‌خودروهای کرایه‌ای، با تهدید چاقو اموال آنها را به سرقت می‌بردند. طبق اطلاعاتی که در اختیار پلیس قرار گرفته بود، سردسته این باند یک مجرم سابقه‌دار به نام علیرضا بود. بنابراین دستور دستگیری او و همدستانش صادر شد اما علیرضا بعد از آزادی از زندان، محل زندگی خود را تغییر داده و هیچ ردی از خودش بر جا نگذاشته بود.

عملیات ضربتی

جست‌وجو برای دستگیری باند زورگیری ادامه داشت تا اینکه ماموران موفق شدند مخفیگاه هر چهار عضو باند را شناسایی و آنها را 22 مهرماه امسال در یک عملیات ضربتی دستگیر کنند. متهمان بعد از انتقال به اداره آگاهی به زورگیری از مسافران اعتراف کردند و مدعی شدند تاکنون از افراد زیادی در مناطق غربی تهران، فردیس کرج و نقاط مختلف استان البرز زورگیری کرده‌اند.

در این میان، دختر جوانی که همدست اعضای باند بود به ماموران گفت: مدتی قبل به‌عنوان مسافر سوار ماشین سردسته باند شدم و او سر صحبت را باز کرد. علیرضا از خودش گفت و به هر سؤالی که می‌‌پرسید، جواب دادم تا اینکه به نزدیکی‌های خانه‌مان رسیدیم و من پیاده شدم. آن روز علیرضا مرا تعقیب کرد تا اینکه توانست محل زندگی‌مان را شناسایی کند و پس از آن بود که هر روز به آنجا می‌آمد و مزاحمم می‌شد. یک روز او به همراه 2 نفر از دوستانش نزد من آمدند و پیشنهاد دادند که در باند زورگیری همدستشان شوم.

من ابتدا پیشنهاد آنها را قبول نکردم اما علیرضا تهدیدم کرد اگر به حرفش گوش نکنم، پدر پیرم را اذیت خواهد کرد. من هم قبول کردم که با آنها همدست شوم و به این ترتیب سرقت‌‌های ما شروع شد.

دختر جوان درخصوص شگرد باند برای زورگیری گفت: بعد از اینکه به بهانه‌هایی مثل رفتن به بیمارستان، ماشین‌ها را بدون راننده کرایه می‌کردیم، من روی صندلی جلو می‌نشستم و 2 نفر از اعضای باند هم روی صندلی عقب. نفر چهارم هم پشت فرمان می‌نشست و شروع به گشت زدن در خیابان‌ها می‌کردیم.

طعمه‌هایمان با دیدن من در داخل ماشین تصور می‌کردند که مسافر هستم و با خیال راحت سوار ماشین می‌‌شدند اما قبل از سوار شدن آنها یکی از همدستانم که در قسمت عقب ماشین نشسته بود به بهانه اینکه مقصدش نزدیک است، پیاده می‌شد و مسافر مورد نظر را بین خودش و عضو دیگر باند می‌نشاند. در بین راه، 2 نفری که روی صندلی عقب نشسته بودند، با تهدید چاقو اموال و پول‌های مسافر را سرقت می‌کردند و بعد از اینکه او را در محلی خلوت پیاده می‌کردیم، فرار می‌کردیم.

دوربین مخفی

سرهنگ مهرداد یگانه، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران، با بیان این خبر گفت: اعضای این باند در یکی از سرقت‌ها مردی را سوار ماشین کرایه‌ای‌شان کردند که فقط 250 تومان پول نقد همراه خود داشت.

سردسته باند وقتی با تهدید چاقو جیب‌های طعمه‌اش را گشت و هیچ پول و لوازم باارزشی پیدا نکرد، برای اینکه مانع از شکایت این فرد شود، 3‌هزار تومان به او داد و گفت که شما مقابل دوربین مخفی هستید. بعد هم مدعی شد که او و همدستانش در حال ضبط برنامه دوربین مخفی هستند و همه تهدیدها، صوری بوده است. مرد جوان هم که حرف‌های سردسته باند را باور کرده بود، با خیال راحت از ماشین پیاده شد و بعد از خداحافظی از سارقان، از محل دور شد.

رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران ادامه داد: تا‌کنون 10 مالباخته که در دام این باند گرفتار شده‌اند با حضور در اداره آگاهی از آنها شکایت کرده‌اند و افرادی که اموالشان با این شگرد توسط سرنشینان خودروهای پراید، پژو و حتی زانتیا به سرقت رفته است، می‌توانند برای شناسایی متهمان و طرح شکایت از آنها به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

کد خبر 119247

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز