دوشنبه ۱۰ آبان ۱۳۸۹ - ۲۰:۳۰
۰ نفر

گروه حوادث: جوان تبهکار بعد از آنکه خودرواش در جریان یک سرقت خشن شناسایی شد، به سرعت به کلانتری رفت و از ربوده شدن خودرواش خبر داد اما ماجرای واقعی خیلی زود فاش شد.

متهم

ساعت 12 نخستین روز اردیبهشت‌ماه 89، ماموران گشت نامحسوس پلیس راهنمایی و رانندگی در بزرگراه همت متوجه درگیری 2 مرد با مرد جوانی که بر صندلی عقب خودروی پراید سفید رنگی نشسته بود شدند.

از آنجا که درگیری بین این سه مرد شدید بود ماموران به راننده دستور ایست دادند اما راننده بدون توجه به این دستور، سعی کرد بگریزد و به این ترتیب عملیات تعقیب و گریز برای دستگیری سرنشینان خودرو که یک نفر از آنان زن بود آغاز شد و راننده خودروی پلیس با نصب چراغ گردان و آژیر به تعقیب خودروی مشکوک پرداخت.

راننده پراید سفیدرنگ که متوجه شده بود ماموران پلیس به‌دنبال او هستند برای فرار از تعقیب پلیس وارد بزرگراه محمدعلی جناح و سپس وارد بزرگراه شیخ فضل‌الله شد اما وقتی در بزرگراه راننده پراید با ترافیک مواجه شد ناچار خودرو را متوقف کرد و 4 سرنشین پراید که یک زن و 3 مرد بودند از آن پیاده شده و با پای پیاده فرار کردند.

پس از رسیدن ماموران پلیس، از آنجا که مصدوم بر اثر ضربات متعدد چاقو به‌شدت مجروح شده بود، رساندن وی به بیمارستان در اولویت قرار گرفت و ماموران این مرد را که اثر بیش از 50 ضربه چاقو روی بدنش وجود داشت به سرعت به بیمارستان انتقال دادند و خوشبختانه مرد جوان با تلاش پزشکان زنده ماند.

با شکایت خانواده جوان مجروح، با دستور قاضی احمدی - بازپرس شعبه پنجم بازپرسی دادسرای جنایی- پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان مبارزه با زورگیری پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و کارآگاهان در نخستین مرحله صاحب خودرو را که یک زن بود شناسایی کردند.

با بازجویی از این زن مشخص شد که خودروی وی در اختیار برادر 22‌ساله‌اش به نام علی قرار دارد و وی با این خودرو مسافرکشی می‌کند ولی بررسی‌ها نشان می‌داد که این مرد جوان در روز وقوع حادثه با مراجعه به کلانتری، سرقت خودرو‌ اش توسط چند مسافرنما را گزارش کرده است .

در ادامه تحقیقات هنگامی که جوان مجروح از بیمارستان ترخیص شد، مشخصات سارقان را در اختیار پلیس قرار داد که در این مرحله مشخص شد یکی از سارقان شباهت زیادی با علی دارد و به این ترتیب ماموران این مرد جوان را دستگیر کردند که وی به‌رغم انکارهای اولیه سرانجام به سرقت از مسافران با همدستی 2 همدست 22 و 21 ساله‌اش به نام‌های داوود و شاهین و یک دختر جوان اعتراف کرد.

مرد جوان در توضیح ماجرا گفت: به بهانه کار کردن خودروی خواهرم را از وی گرفتم اما به همراه 2 همدستم و دختر جوانی به نام شهلا در خیابان‌ها پرسه می‌زدیم و بعد از سوار کردن افرادی که فکر می‌کردیم پول زیادی دارند در طول مسیر وقتی به محل خلوتی می‌رسیدیم اقدام به زورگیری از مسافران می‌کردیم.

وی افزود: در آخرین سرقتمان مرد جوان را از میدان توحید به مقصد چهارراه پارک‌وی سوار کردیم و قصد زورگیری از او را داشتیم که او به‌شدت مقاومت کرد و ما هم با ضربات چاقو او را مجبور کردیم که به دستور ما گوش بدهد اما خودروی گشت نامحسوس متوجه درگیری ما در داخل خودرو شد و فرمان ایست داد اما ما فرار کردیم که فرارمان هم زیاد طول نکشید و در ترافیک بزرگراه ‌گیر کردیم و مجبور شدیم با پای پیاده فرار کنیم.

بعد از این ماجرا از آنجا که می‌دانستم پلیس به‌زودی به سراغم خواهد آمد به سرعت به یک کلانتری رفتم و برای فریب ماموران ادعا کردم که چند زورگیر خودروی خواهرم را دزدیده‌اند. کارآگاهان در ادامه، 2 همدست فراری مرد تبهکار را نیز دستگیر کردند که آنها نیز بعد از اعتراف به شرکت در 50 زورگیری در غرب، شمال غرب و جنوب تهران روانه زندان شدند و برای تحقیق درباره سرقت‌های احتمالی در اختیار کارآگاهان پایگاه دوم قرار گرفتند.

شاکیان بیایند

سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: از مالباختگان و شاکیانی که توسط سرنشینان پراید سفید، پیکان سفید و یا پژو آردی یشمی‌رنگ از آنها سرقت شده درخواست می‌شود برای شکایت یا پیگیری پرونده به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان آزادی، خیابان زنجان شمالی یا شعبه پنجم بازپرسی دادسرای جنایی تهران مراجعه کنند.

کد خبر 119703

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز