سه‌شنبه ۱۸ آبان ۱۳۸۹ - ۱۷:۵۶
۰ نفر

گروه حوادث: مرد جوان به محض توقف خودروها پشت چراغ قرمز، گردنبند راننده‌ها را سرقت می‌کرد و سپس همراه همدستش که در سمت دیگر خیابان در انتظار او بود، فرار می‌کرد.

lمتهم

آخرین روز مهرماه گذشته، راننده جوان یک خودروی سواری به کلانتری 127 نارمک رفت و از جوانی که گردنبند او را دزدیده بود، شکایت کرد.این مرد در توضیح ماجرا به ماموران گفت: وقتی پشت چراغ قرمزی در تقاطع خیابان دماوند توقف کرده بودم ناگهان مرد جوانی در خودرویم را باز کرد و بعد از آنکه گردنبندم را دزدید، به طرف مقابل خیابان دوید و به سرعت سوار موتورسیکلت آبی رنگی شد که در انتظارش بود و سپس همراه همدستش از آنجا دور شدند.

با گزارش این ماجرا، با دستور دادیار شعبه یکم دادسرای ناحیه 27 تهران، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.در این مرحله از تحقیقات، کارآگاهان که احتمال می‌دادند جوان سارق یک سابقه‌دار باشد، تصاویر مربوط به مجرمان کیف‌قاپی و گردنبندقاپی را به شاکی نشان دادند و او با دیدن تصاویر یکی از سارقان سابقه‌دار به نام مهرداد، وی را به‌عنوان سارق گردنبندش شناسایی کرد.

این جوان 23ساله یک تبهکار خشن بود که قبلا نیز به اتهام کیف‌قاپی از سوی کارآگاهان پایگاه‌های سوم و یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ دستگیر شده بود. علاوه بر این، وی در زمینه خرید و فروش مواد‌مخدر و برهم زدن نظم عمومی نیز سوابقی داشت.
با اطلاعاتی که از جوان تبهکار در فایل مجرمان سابقه‌دار وجود داشت، مخفیگاهش در تهرانپارس درحالی‌که در خواب بود، به محاصره درآمد و متهم که در خواب بود بعد از آنکه چشمان خود را گشود، ماموران را بالای سر خود دید.

با دستگیری جوان تبهکار، کارآگاهان پایگاه چهارم به بازجویی از وی پرداختند که وی در این بازجویی‌ها به کیف‌قاپی و گردنبندقاپی‌های سریالی در مناطق شرق و شمال تهران اعتراف کرد و گفت: مدتی قبل وقتی از زندان آزاد شدم، همراه یکی از بچه‌محل‌های قدیمی‌مان که یک موتورسیکلت ویو آبی رنگ داشت، شروع به سرقت کردیم.

شگرد کارمان هم به این صورت بود که با پرسه زدن درخیابان‌ها، رانندگانی را که گردنبند داشتند یا کیفشان را روی صندلی عقب خودرویشان رها کرده بودند، شناسایی می‌کردیم و بعد هنگامی که آنها پشت چراغ قرمز توقف می‌کردند، ناگهان به سمت خودروی آنها حمله‌ور می‌شدیم و گردنبند یا کیف آنها را می‌دزدید و سپس همراه همدستم که در سمت مقابل با موتور منتظرم بود، فرار می‌کردیم.

با اطلاعاتی که جوان سارق در اختیار ماموران قرار داده بود، همدست وی نیز به‌سرعت دستگیر شد.سرهنگ کارآگاه رضا مؤذن، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: از مالباختگانی که توسط سرنشینان یک دستگاه موتورسیکلت آبی‌رنگ مورد سرقت یا کیف‌قاپی قرار گرفته‌اند دعوت می‌شود جهت شناسایی متهمان و طرح شکایات به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه کنند.

کد خبر 120370

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز