گروه حوادث: جزئیات دستگیری 10 باند بزرگ قاچاق مشروبات الکلی که سرکردگی آنها را مردی به نام سلطان به‌عهده داشت، از سوی رئیس پلیس پایتخت تشریح شد.

کشف محموله مشروبات الکلی

گمرک کشور تنها برای بخشی از محموله کشف شده از این باند، جریمه 12‌میلیارد تومانی درنظر گرفته است. سردار ساجدی‌نیا، رئیس پلیس تهران، روز گذشته در جمع خبرنگاران به تشریح جزئیات دستگیری 80 قاچاقچی مشروبات الکلی پرداخت.

او گفت: ماموران نیروی انتظامی از طریق برخی اقدامات اطلاعاتی با خبر شدند کالاهای قاچاق زیادی از جمله مشروبات الکلی به‌صورت کلان از مرزهای غربی کشور وارد خاک ایران شده است. وی ادامه داد: با دریافت این گزارش‌ها، تیم‌های اطلاعاتی به سرعت وارد عمل شدند و با هماهنگی‌های صورت گرفته با پلیس استان‌های غربی و ماموران مرزبانی جست‌وجو برای شناسایی و دستگیری اعضای این باندها شروع شد.

سردار ساجدی نیا با بیان اینکه مردی 45 ساله به نام سلطان نقش هدایت‌کننده توزیع مشروبات الکلی در داخل کشور را ایفا می‌کرد، افزود: در جریان عملیات‌های جداگانه پلیس، این مرد و اعضای 10‌باندی که در قاچاق مشروبات الکلی به کشور دست داشتند یکی بعد از دیگری شناسایی شده و در عملیات‌های جداگانه دستگیر شدند.

وی با اشاره به دستگیری 80 نفر در این رابطه تاکید کرد: متهمان در اعترافات اولیه اعلام کردند هنگامی که مشروبات الکلی را از سلطان تحویل می‌گرفتند، وی هیچ مبلغی بابت محموله‌های مشروب از آنها نمی‌گرفت اما با آنها شرط می‌‌کرد که بعد از فروش محموله‌ها در داخل کشور باید پول آن را به وی بپردازند.

به این ترتیب بود که متهمان باند بدون نیاز به سرمایه و پول، جذب باندهای قاچاق می‌شدند و بعد از فروش محموله‌ها، علاوه بر پرداخت پول به سلطان، مبلغ هنگفتی به جیب می‌زدند. رئیس پلیس تهران یادآور شد: گمرک جمهوری اسلامی ایران بیش از 12 میلیارد تومان جریمه برای قسمتی از مشروبات الکلی وارد شده از سوی این باندها درنظر گرفته و هم‌اکنون دستگیری دیگر اعضای این باند‌ها که در 10 استان کشور مستقر هستند، ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه سردسته این باند در یکی از شهرهای غربی کشور به دام پلیس افتاده است، خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم سیستم قضایی کشور برخورد لازم با وارد‌کنندگان و قاچاقچیان اینگونه مشروبات الکلی را داشته باشد.

سردار ساجدی‌نیا در ادامه با بیان اینکه برخی افراد سودجو در حال تولید برخی از مشروبات الکلی با استفاده از الکل صنعتی هستند، گفت: براساس اطلاعات واصله برخی از افراد سودجو در استان تهران دست به تولید مشروبات الکلی زده‌اند که در تولید این مشروبات از الکل صنعتی استفاده می‌کنند و این ممکن است باعث کوری و مسمومیت مصرف‌‌کنندگان شود.

وی از بیمارستان‌ها خواست مسمومیت و نابینایی ناشی از مصرف مشروبات الکلی را به سرعت به پلیس گزارش کنند تا پلیس بتواند با پیگیری، عوامل تهیه و توزیع اینگونه مشروبات الکلی دست‌ساز را دستگیر کند.

قاچاق موتور‌های ZX

رئیس پلیس تهران در ادامه به دستگیری اعضای باند قاچاق موتور ZX اشاره کرد و افزود: برخی افراد سودجو موتورهای سنگین ZX را به‌صورت اوراقی وارد کشور کرده و پس از سر هم کردن قطعات و جعل مدارک و پلاک، آنها را به فروش می‌رسانند.

وی تاکید کرد: ماموران پلیس آگاهی تهران در اقدامی عملیاتی و فنی 500‌موتور قاچاق را شناسایی و بیش از 170‌موتور را توقیف کردند. همچنین 43 نفر در این رابطه دستگیر شدند و 2 کارگاه جعل پلاک، یک کارگاه جعل اسناد و مدارک و 2 دفترخانه هم که اقدام به صدور غیرقانونی سند می‌کردند، شناسایی و پلمب شدند.

کد خبر 121276

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز