گروه حوادث: قاچاقچیان بین‌المللی زمانی که مشغول بسته‌‌بندی محموله هروئین بودند تا آن را از طریق ایران به امارات و از آنجا به اروپا ترانزیت کنند خبر نداشتند که پلیس همه فعالیت‌های آنها را زیرنظر دارد.

سردار حسین آبادی

 

4 ماه پیش گزارشی از سوی پلیس امارات در اختیار سردار حسین‌آبادی، رئیس پلیس مبارزه با مواد‌مخدر کشور، قرار گرفت که از کشف یک محموله 7 کیلویی هروئین در فرودگاه دوبی حکایت داشت.

در این گزارش آمده بود که این مواد به طرز ماهرانه‌ای در محموله‌ای از کشوهایی که از تهران به دوبی ارسال شده بود، جاسازی شده اما ماموران پلیس فرودگاه توانسته بودند آن را قبل از خروج از گمرک کشف کنند. با این گزارش، تیمی از ماموران مبارزه با مواد‌مخدر ماموریت یافتند در بررسی‌های تخصصی ارسال‌کننده محموله هروئین را شناسایی کنند و به این ترتیب جست‌وجو برای یافتن ردی از این فرد آغاز شد.

تبعه پاکستانی

بررسی مدارک و اسنادی که در گمرک فرودگاه مهرآباد وجود داشت حاکی از آن بود که ارسال‌کننده محموله هروئین یک تبعه پاکستانی به نام عثمان جاوید است. بنابراین دستور بازداشت او صادر شد اما بررسی‌ها نشان می‌داد که وی مدتی قبل از کشور خارج شده است. با مشخص شدن این موضوع مشخصات تبعه پاکستانی به پلیس مرز میر‌جاوه و دیگر نقاط مرزی کشور مخابره شد تا درصورت ورود وی به ایران، بازداشت شود. همچنین این مشخصات در اختیار پلیس امارات و پاکستان نیز قرار گرفت و جست‌وجوی بین‌المللی برای دستگیری او شروع شد.

سفر به ایران

3 ماه از این ماجرا گذشته بود که ماموران پلیس مبارزه با مواد‌مخدر ناجا باخبر شدند عثمان جاوید به تازگی وارد ایران شده و در خانه‌ای در جنوب تهران مخفی شده است. با این اطلاعات ماموران خانه مورد نظر را شناسایی کردند و تمامی رفت‌وآمدهای مرد مرموز را زیرنظر گرفتند.

بررسی‌های نامحسوس نشان می‌داد که در خانه مورد نظر علاوه بر عثمان، 2 پاکستانی دیگر هم حضور دارند که احتمالا در قاچاق هروئین به امارات دست دارند. ماموران در جریان تعقیب متهمان متوجه شدند که آنها به بازار تهران رفته و مقدار زیادی کشو خریداری و آنها را به مخفیگاهشان منتقل کرده‌اند. بنابراین، این فرضیه که آنها قصد دارند یک محموله دیگر هروئین را به دوبی قاچاق کنند مد نظر قرار گرفت.

درحالی‌که تعقیب و مراقبت‌های پلیسی ادامه داشت، متهمان که از عملیات پلیسی خبر نداشتند با خیال راحت 7کیلو و 200‌گرم هروئین را در شیار کشوها جاسازی کردند و بعد از آماده کردن محموله، راهی فرودگاه مهرآباد شدند تا آنها را به دوبی ارسال کنند اما زمانی که آنها به فرودگاه رسیدند، تیم‌های عملیاتی پلیس مبارزه با موادمخدر هر سه متهم را محاصره و در یک عملیات ضربتی آنها را دستگیر کردند.

قاچاقچیان بین‌المللی

سردار حسین‌آبادی، رئیس پلیس مبارزه با مواد‌مخدر کشور، با بیان این خبر به همشهری گفت: پس از دستگیری عثمان و همدستانش، ماموران کشوها را به اداره پلیس منتقل کردند و در بازرسی آنها محموله هروئین را کشف کردند. وی ادامه داد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که عثمان بعد از تهیه محموله هروئین در پاکستان، آنها را از طریق جاسازی در بارهایی مثل بار انبه به تهران ارسال می‌کرد و بعد از تحویل گرفتن آنها در گمرک، به خانه‌ای که در جنوب پایتخت اجاره کرده بود می‌‌برد.

این مرد سپس هروئین‌ها را در شیار کشوها جاسازی می‌کرد و بعد از جوشکاری و آماده کردن کشوها، آنها را به‌عنوان محموله صنعتی به امارات می‌فرستاد. حسین‌آبادی افزود: متهم طوری برنامه‌‌ریزی کرده بود که محموله مورد نظر از طریق امارات به اوگاندا و از آنجا به برونئی ارسال شود و به‌نظر می‌رسید که این محموله بعد از رسیدن به برونئی، به اروپا ارسال می‌شد.

وی با اشاره به اینکه یکی از فرزندان متهم در انگلستان زندگی می‌کند تصریح کرد: این احتمال وجود دارد که مقصد محموله‌های هروئین انگلستان بوده و وی از طریق پسرش آنها را در آن کشور به فروش می‌رسانده است. رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کشور یادآور شد: متهم و همدستانش در اعتراف خود گفته‌اند که تا‌کنون با این شگرد 8 بار محموله‌های هروئین را از ایران به دوبی و از آنجا به آفریقا و اروپا ترانزیت کرده‌اند چرا که با این شگرد پلیس اروپا کمتر به محموله مشکوک می‌شد و احتمال لو رفتن به حداقل می‌رسید.

به گفته سردار حسین‌آبادی هم‌اکنون هر سه متهم در بازداشت به سر می‌برند و ماجرا به پلیس کشورهای مورد نظر مخابره شده تا درصورت مشاهده محموله‌های مشکوک از ارسال‌ آنها جلوگیری شود.

 

کد خبر 121379

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز