گروه حوادث: با دستگیری اعضای 3‌باند بین‌المللی قاچاق مواد‌مخدر در کشور، بیش از 10 تن مواد از این باند‌ها کشف و ضبط شد.

متهمان

سردسته یکی از شبکه‌ها که یکی از مخوف‌ترین قاچاقچیان کشور به شمار می‌رفت یک مجرم تحت تعقیب بود که توانسته بود با گرفتن مرخصی از زندان فرار کند. رئیس پلیس مبارزه با مواد‌مخدر ناجا روز گذشته با بیان این خبر در جمع خبرنگاران گفت: در 2 ماه گذشته با انجام اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی مطلع شدیم که 3 شبکه ترانزیت مواد‌مخدر که با افغانستان و پاکستان در ارتباط هستند، در کشور فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: بررسی‌های اطلاعاتی نشان می‌داد که اعضای این شبکه‌ها مواد‌مخدر را از افغانستان به پاکستان و پس از آن به شهرهای جنوب سیستان‌و‌بلوچستان از جمله سراوان، خاش و ایرانشهر منتقل می‌کنند، سپس با جاسازی حرفه‌ای محموله‌ها در خودروهای خود، این مواد را به حاشیه‌های تهران قاچاق کرده و پس از تعویض جاسازی، بخشی از آن را به ترکیه و بخشی دیگر را به شهرهای دیگر کشور انتقال می‌دهند.

سردار حسین‌آبادی افزود: ماموران پلیس که توانسته بودند در جریان عملیات‌های جداگانه اعضای 2 شبکه را دستگیر کنند، سومین باند را از حدود یک ماه قبل شناسایی کردند. بررسی‌ها نشان می‌داد که این باند قصد دارد به‌زودی محموله‌ دیگری را وارد کشور کند و به این ترتیب عملیات برای دستگیری اعضای آن شروع شد.

وی تصریح کرد: پلیس محموله مورد نظر را تحت کنترل قرار داد و مشخص شد که این محموله به سمت تهران در حرکت است بنابراین قبل از ورود آن به پایتخت، عملیات ضربتی برای توقیف محموله و دستگیری اعضای باند شروع شد و ماموران در جریان عملیات تعقیب و گریز توانستند خودروهای قاچاقچیان را که هنگام فرار دچار تصادف شده بودند، متوقف و 7‌نفر از اعضای باند را دستگیر کنند.

به گفته وی در این عملیات 5 دستگاه خودرو و 2 دستگاه کامیون یخچالدار که متعلق به باند قاچاق بود، توقیف شد و 3 هزار و 765 کیلوگرم موادمخدر هم کشف و ضبط شد. همچنین سردسته باند هم که با یک دستگاه خودروی سواری محموله مخدر را اسکورت می‌کرد به دام ماموران افتاد.

زندانی فراری

رئیس پلیس مبارزه با مواد‌مخدر ناجا تصریح کرد: سردسته این باند یک مجرم سابقه‌دار است که سال گذشته هنگام قاچاق یک محموله بزرگ مواد‌مخدر به کشور از سوی پلیس بازداشت و راهی زندان شد. این مرد اما توانست با گرفتن مرخصی از زندان خارج شود و پس از آن نیز دیگر به زندان برنگشت و متواری شد. او پس از فرار، به یکی از مهم‌ترین قاچاقچیان مواد‌مخدر در کشور تبدیل شده بود که خوشبختانه در عملیات پلیس به دام افتاد.

وی خاطرنشان کرد: بعد از دستگیری اعضای این باند، آنها مدعی شدند که قصد داشته‌اند محموله مورد نظر را در هفته نیروی انتظامی وارد کشور کنند اما به تصور اینکه پلیس بعد از اتمام هفته ناجا خسته و ناتوان خواهد شد، منتظر شده بودند تا بعد از این هفته عملیات قاچاق را انجام دهند.

سردار حسین‌آبادی با اشاره به اینکه با دستگیری هر سه شبکه بین‌المللی مواد‌مخدر در 2 ماه گذشته 10 هزار و 904‌کیلو مواد‌مخدر از آنها کشف شد، گفت: در مجموع 25 نفر که عناصر اصلی این باند‌های قاچاق مواد‌مخدر بودند، دستگیر و 3 دستگاه تریلی و 15‌دستگاه خودروی سواری هم از آنها کشف و ضبط شد.

کد خبر 118757

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز