گروه حوادث: «قناری من روی پشت بام خانه شما نشسته است». این، بهانه‌ای بود که مرد شیطان‌صفت با استفاده از آن وارد خانه‌ها می‌شد تا نقشه سیاه خود را عملی کند.

متهم

تحقیقات پلیس برای دستگیری این مرد اواخر سال گذشته شروع شد؛ زمانی که زن جوانی به دادسرای ناحیه 21 تهران رفت و از نقشه شوم مردی که قصد آزار و اذیت او را داشت پرده برداشت. این زن به بازرس پرونده گفت: روز گذشته جوانی حدودا 19ساله زنگ خانه ما را زد و وقتی گوشی آیفون را برداشتم، مدعی شد که قناری‌اش روی پشت بام خانه ما نشسته است.

سپس خواهش کرد در را بازکنم تا بتواند قناری‌اش را بگیرد. وی ادامه داد: در حیاط را باز کردم و جوان مورد نظر که ادعا می‌کرد در همسایگی‌ ما زندگی می‌کند، وارد خانه شد. او یکراست به طرف پشت‌بام رفت اما من که به او اعتماد نداشتم به‌دنبالش راه افتادم.

مرد جوان بعد از سرک‌کشیدن به پشت‌بام، از پله‌ها پایین آمد و وقتی مطمئن شد که من در خانه تنها هستم، ناگهان به طرفم حمله کرد. او قصد آزار و اذیت مرا داشت اما داد و فریادهایم باعث شد که از اجرای نقشه‌اش منصرف شود و پا به فرار بگذارد. او قبل از فرار، گوشی تلفن همراه مرا هم سرقت کرد و دوان دوان از خانه خارج شد.

شکایت‌های مشابه

بعد از شکایت زن جوان، پرونده در اختیار اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و جست‌وجو برای دستگیری جوان شیطان صفت شروع شد. ماموران با کمک شاکی به چهره‌نگاری از متهم پرداختند اما تحقیقات نشان می‌داد که هیچ سابقه‌ای از این مرد در بایگانی پلیس آگاهی ثبت نشده است.

درحالی‌که تحقیقات ادامه داشت، اوایل فروردین امسال دختر جوانی به دادسرای ناحیه21 تهران رفت و شکایت مشابهی را مطرح کرد. او نیز مدعی بود که جوانی به بهانه اینکه قناری‌اش روی پشت بام خانه آنها نشسته، وارد آنجا شده و قصد آزار و اذیت او را داشته است؛ اما داد و فریادهای وی باعث شده که جوان شیطان‌صفت پا به فرار بگذارد. چند روز بعد از شکایت دختر جوان، زن دیگری هم به دادسرا رفت و مدعی شد که جوان شیطان‌صفت، قصد آزار و اذیت او را نیز به همین شگرد داشته است.

پرونده قدیمی

به‌دنبال ثبت این شکایت‌ها، جست‌وجو برای دستگیری متهم فراری وارد مرحله‌ای تازه شد. در این مرحله از تحقیقات ماموران به سرنخ‌هایی دست یافتند که نشان می‌داد متهم، یکسال پیش نیز به همین اتهام دستگیر شده اما با رضایت شاکیان، پرونده او مختومه شده است.

طبق اطلاعات به دست آمده، متهم که رضا نام دارد تابستان سال 88، به بهانه اینکه قناری‌اش روی پشت بام خانه همسایه نشسته وارد خانه2 زن جوان شده اما موفق به اجرای نقشه شومش نشده بود. او سپس از سوی ماموران کلانتری‌ دستگیر شده بود اما بعد از انتقال به کلانتری، توانسته بود با گریه و زاری و وساطت خانواده‌اش از شاکیان رضایت بگیرد و به این ترتیب پرونده‌اش مختومه شده بود.

با این اطلاعات، ماموران که مطمئن شده بودند رضا همان کسی است که آنها در تعقیب وی هستند، راهی نشانی‌ای شدند که از او در پرونده‌اش ثبت شده بود. بررسی‌ها نشان می‌داد که این مرد چند ماه قبل محل زندگی‌اش را ترک و به خانه‌ای در محدوده پاسگاه نعمت‌آباد نقل مکان کرده است. تیم‌های عملیاتی پلیس با شناسایی محل اقامت جدید رضا، آنجا را محاصره کردند و صبح 10 شهریورماه، او را در یک عملیات ضربتی دستگیر کردند.

اعتراف سیاه

متهم بعد از انتقال به اداره آگاهی تمام اتهامات خود را رد کرد و گفت که به هیچ زن و دختری حمله نکرده است. اظهارات او زمانی رنگ باخت که وی مقابل شاکیان پرونده قرار گرفت و همه آنها وی را به‌عنوان کسی که قصد آزار و اذیت آنها را داشته، شناسایی کردند. رضا که دیگر چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت لب به اعتراف گشود و به جرم خود اعتراف کرد.

سرهنگ محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران، با بیان این خبر گفت: متأسفانه در بسیاری از این پرونده‌ها شاکیان به خاطر ترس از آبرو یا مورد سرزنش قرار گرفتن از سوی اعضای خانواده، اقدام به طرح شکایت نمی‌کنند درصورتی که شکایت آنها می‌تواند باعث مجازات بیشتر این مجرمان شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه احتمال می‌رود متهم این پرونده جرایم دیگری را با همین شگرد رقم زده باشد، شاکیان احتمالی می‌توانند با اطمینان از محفوظ بودن هویت آنها نزد پلیس و دستگاه قضایی، برای طرح شکایت از وی به اداره 16 پلیس آگاهی تهران یا شعبه6 بازپرسی در دادسرای ناحیه 21 مراجعه کنند.

کد خبر 117839

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز