همشهری آنلاین: کره شمالی قصد دارد در سال نو میلادی توان نظامی و قابلیت بازدارندگی خود را ارتقا بخشد.

خبرگزاری اتریش از سئول گزارش کرد، در سرمقاله امروز (اول ژانویه 2007) روزنامه "رودونگ سینمون"، ارگان حزب دولتی کره شمالی و دو روزنامه رسمی دیگر با اشاره به آزمایش هسته‌ای کره شمالی در سال گذشته میلادی، تجهیز این کشور به سلاح هسته‌ای "رخدادی نویدبخش در تاریخ ملی" کره شمالی خوانده شده است.

این روزنامه‌ها تصریح کردند: این یعنی به واقعیت پیوستن خواست یکصد ساله ملت کره برای دستیابی به قدرت ملی که هیچ کس نمی‌تواند آن را به چالش بکشد.

در این مقاله که به زبان انگلیسی در خبرگزاری رسمی کی.سی.ان.ای (KCNA) نیز منتشر شد، آمده است: در سالگردهای انقلاب کره شمالی هیچ سالی مانند سال 2006 نبوده است که در آن جایگاه کشور ما به عنوان قدرتی کامل مشخص شده و شان او چنین تاثیرگذار به نمایش درآمده باشد.

کره شمالی در ماه اکتبر برای اولین بار اعلام کرد آزمایشی هسته‌ای را انجام داده است که این امر باعث شد سازمان ملل علیه پیونگ یانگ تحریم‌هایی را وضع کند.

دور جدیدی از گفت‌وگوهای شش جانبه بر سر برنامه هسته‌ای این کشور با حضور کره جنوبی، آمریکا، ژاپن، روسیه و ژین در ماه دسامبر گذشته در پکن نیز نتوانست پیشرفتی در بازداشتن این کشور از پیگیری برنامه هسته‌ای‌اش داشته باشد.

کره شمالی، آمریکا را مسئول به بن‌بست کشیده شدن مذاکرات می‌داند.

دولت پیونگ‌یانگ در این مقاله همچنین تصدیق می‌کند مشکلاتی برای تامین مواد غذایی مردم این کشور وجود دارد و تصریح کرده است این کشور آسیای شرقی باید کشاورزی را به عنوان فعالیتی بنیادین حفظ کند و "گامی تاریخی را برای حل مشکلات مواد غذایی مردم بردارد."

کد خبر 12287

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز