همشهری آنلاین: وزیر بهداشت از افزایش موارد ایدز از طریق ارتباطات غیراخلاقی به خصوص در نسل جوان ابراز نگرانی کرد و تاکید کرد: با ادامه این روند تعداد مبتلایان از این طریق پنج برابر خواهد شد.

health minister

 به گزارش ایسنا، دکتر مرضیه وحید دستجردی در حاشیه گردهمایی «تولید دارو و تجهیزات بیوتکنولوژی» در جمع خبرنگاران در خصوص وضعیت ایران در ایدز در آستانه روز جهانی «ایدز» گفت: خوشبختانه وضعیت ایران از نظر ایدز وضعیت مناسبی است، اخیرا معاون سازمان بهداشت جهانی که در زمینه ایدز هم فعالیت می‌کند، ایران را به عنوان کشور پیشتاز در پیشگیری از ایدز و نمونه و الگو سایر کشورها معرفی ‌کرد.

 وی افزود: در زمینه مربوط به معتادان تزریقی که عامل اصلی بیماری ایدز و HIV در کشور هستند، خوشبختانه توانسته‌ایم آن‌ را کنترل کنیم و تعداد بسیار کمی در هر سال مبتلا به این بیماری می‌شوند.

 وزیر بهداشت تصریح کرد: اما آنچه که برای ما خطر بزرگ و جدی است، مسایل مربوط به ارتباطات غیر اخلاقی است که منجر به بیماری ایدز و HIV شده و ممکن است آنچه که برای آینده پیش‌بینی می‌کنیم با این روند پیشرو، ظرف چهار تا پنج سال آینده، میزان مبتلایان از این طریق پنج برابر شود.

 وی خاطرنشان کرد: بنابراین آنچه که به مردم توصیه می‌کنیم رعایت مسایل اخلاقی و سلامت و دوری از مواردی است که می‌تواند افراد را از این طریق مبتلا به بیماری کند. بنابراین به خصوص به نسل جوان توصیه می‌کنیم به هشدارهای وزارت بهداشت توجه کنند. همچنین خانواده‌ها باید مراقبت‌های جدی از فرزندان خود به عمل آورده و آموزش‌های لازم را جدی بگیرند و بدانند که جان آن‌ها در معرض خطر است و اگر این بیماری از این طریق شعله ور شود، در آینده یک انفجاری از ایدز در کشور رخ خواهد داد.

 دستجردی تصریح کرد: با توجه به شناسایی بیش از 20 هزار مورد مبتلا به ایدز و وجود سه تا چهار برابر موارد این میزان که تاکنون شناسایی نشده‌اند، بیماری در کشور کنترل شده است اما تنها از جنبه اخلاقی نگران هستیم که مردم به خصوص نسل جوان باید رعایت کنند.

کد خبر 121806
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز