سه‌شنبه ۲۵ آبان ۱۳۸۹ - ۱۶:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس جمهور در دیدار وزیر رفاه پاکستان گفت: ایران برای توسعه روابط با پاکستان هیج محدودیتی ندارد و باید روابط دوکشور در زمینه‌های اقتصادی، علمی، انرژی، تجاری وبهداشتی و درمانی توسعه یابد.

 به گزارش ایسنا، دکتر محمود احمدی نژاد با تاکید براهمیت امنیت و پیشرفت پاکستان، خاطرنشان کرد:باید دست به دست هم پاسخ اندیشه افراطی را با اندیشه انسانی و اسلامی که همان اندیشه پیامبر گرامی اسلام(ص) است، بدهیم.

 رئیس جمهور افزود :ایران از حقوق پاکستان در همه زمینه ها دفاع می‌کند و در موضوع سیل پاکستان نیز همچنان به وظیفه انسانی و اسلامی خود عمل خواهد کرد.

 احمدی نژاد خاطرنشان کرد:ایران و پاکستان می‌توانند در پیشبرد مسایل جهان و دفاع از ملت‌های مظلوم همکاری های خوبی داشته باشند.

 وزیر رفاه پاکستان نیز در این دیدار با قدردانی از حمایت‌های ایران برای سیل زدگان پاکستان، گفت:مردم ایران و پاکستان از نظرات و اعتقادات مشترکی پیرامون ارزش های اسلامی برخوردارند و دولت پاکستان عزم خود را جزم کرده تا به روابط دوجانبه خود با جمهوری اسلامی ایران استحکام ببخشد.

 وزیر رفاه پاکستان با تاکید بر اهمیت مواضع منطقه‌ای و بین المللی ایران، اظهار داشت:ایران الگوی پاکستان و امت اسلام است و پاکستان از حق ایران در دستیابی به انرژی هسته‌ای و انجام مذاکرات حمایت می‌کند.

 وی همچنین از دستاوردهای ایران در زمینه بهداشت و صنایع دارویی ابراز شگفتی کرد و گفت: پاکستان به دنبال افزایش همکاری های دوکشور در زمینه‌های مختلف به خصوص در زمینه بهداشتی و درمانی است.

کد خبر 120900
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز