جمعه ۳۰ مهر ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: نماز جمعه آخرین روز مهر در پایتخت به امامت حجت‌الاسلام صدیقی در دانشگاه تهران برگزار شد.

نماز جمعه حجت‌الاسلام صدیقی

 به گزارش ایسنا، خطیب موقت نماز جمعه تهران  در خصوص سفر مقام معظم رهبری به قم تاکید کرد: جواهراتی که در سفر رهبر امت اسلامی، سکاندار کشتی انقلاب، خلف به حق صالح امام راحل و وارث انبیا و ائمه بر حوزه‌های علمیه و امت اسلامی ارایه کرده‌اند، قابل تحلیل و بررسی است و باید مورد توجه قرار بگیرد.

 حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران سفر مقام معظم رهبری به شهر قم را جزء مهمترین حوادث تاریخی دانست و اظهار کرد: رهبر یک جریان ، تفکر ، تحول و انقلاب همچنین سکاندار مدیریت سیاسی جوامع اسلامی اینقدر مساله‌ای را مهم می‌داند که طی آن به شهری سفر می‌کند و در آنجا بیش از یک هفته توقف می‌کند که همه این‌ها حکایت از اهمیت و پراثر بودن آن جایگاه و کانون دارد و خود یک درس است.

 وی افزود: چنین سفری دنیا را به پایگاه و زادگاه انقلاب و محل نشر نور دین و آگاهی‌های مذهبی، اخلاقی، معنوی معطوف کرد.

 خطیب موقت نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: این جایگاه ظرفیتی را دارد، یک رهبر توانمند دارای بصیرت جهانی با اشراف جهانی برای دفع آفات و خطرات بیگانگان و تنظیم امور در داخل باید به همه ابعاد و اشخاص توجه کند، ایشان قم و حوزه‌ی علمیه را در حد و دارای ظرفیتی می‌بیند که وقت گرانبهایش را در اوج رهبری و در حساس‌ترین مراحل زمانی در این شهر می‌گذارد.

 وی هم‌چنین به نوع استقبال مردم قم از رهبر انقلاب اشاره و ضمن این‌که این نوع استقبال را همانند استقبال مردم در زمان بازگشت حضرت امام(ره) از پاریس به کشورمان دانست، اظهار کرد: در آن زمان قشر و سن خاصی مطرح نبود و از تمام سنین و اقشار در استقبال از حضرت امام(ره) حضور چشمگیر داشتند و نشان دادند که امام(ره) متعلق به سن خاصی نیست و همچون خورشید و بارانی است که بر همه می‌تابد و می بارد.

 وی گفت: رهبری اسلامی و ولایت دینی همان سایه ابری است که خداوند آن را پربرکت قرار داده و همه به آن احساس نیاز می‌کنند.

 صدیقی در ادامه با بیان این‌که آنچه تمامی این ارزش‌ها را به قم تزریق می‌کند، ولایت است، اظهار کرد: امام صادق(ع) قم را به عنوان بارگاه، حرم و جایگاه اهل بیت معرفی کردند و دیدیم که در این استقبال حقیقتا مردم قم چیزی کم نگذاشتند.

 وی هم چنین تمامی مردم ایران را قمی ، ولایتی فاطمه معصومی و رضوی خواند و خاطرنشان کرد: این مساله جای تحلیل دارد که ما چه مکتبی داریم، آیا در زمان سلاطین گذشته چنین مساله‌ای وجود داشته است، یا خیر و در زمان کدام رهبر دینی و رییس‌جمهور چنین محبوبیتی دیده شده است.

 وی با بیان این‌که مجموعه ملت ایران همانند یک پیکره و دست حرکت می‌کنند و روح این پیکره ولایت و رهبری به ارث مانده از پیغمبر و ائمه (ع) است، گفت: جواهراتی که در این سفر رهبر امت اسلامی، سکاندار کشتی انقلاب، خلف به حق صالح امام راحل و وارث انبیا و ائمه بر حوزه‌های علمیه و امت اسلامی ارایه کرده‌اند، قابل تحلیل و بررسی است و امیدواریم که در خطبه‌های بعدی این منشور اخلاقی ، اجتماعی، سیاسی، علمی و حوزوی حضرت آقا را مورد توجه قرار دهیم.

 صدیقی هم‌چنین سفر رئیس جمهور به لبنان را نیز مورد توجه قرار داد و ضمن این که این سفر را جزو کرامت‌های این نظام و معجزات انقلاب عنوان کرد گفت: دشمنان ما را تحریم کردند و می‌خواستند این مساله را القا کنند که منزوی هستیم این در حالی است که چنین سفری نشان داد آنها منزوی‌ند.

 وی با بیان این‌که شعاع نور انقلاب ما می‌رود که جهان را زیر پرچم امام زمان(عج) جمع کند ، افزود: تازه روی قلتک افتاده‌ایم و این پیشرفت‌های علمی، نفوذ سیاسی و فتوحات در کنار صبر و همت و کار مضاعف باید مورد توجه قرار بگیرد.

 صدیقی هم‌چنین در خطبه اول نماز جمعه این هفته تهران خود بزرگ بینی را یکی از مشکلات اخلاقی برای مومنین عنوان و اظهار کرد: وقتی انسان خود را بزرگ دید، دیگران را بدهکار خود می‌داند و توقعاتش از مردم بالا می‌رود، در حالی که وجود چنین حالتی خطرناک است.

 وی افزود: عبادت، خدمت و هر نوع ارزشی که شما دارید وقتی به معنی واقعی ارزش به حساب می‌آید که خودتان را کاره‌ای ندانید، بلکه آن را از خدا بدانید، چرا که توفیق و عمل خیر را خدا می‌دهد.

 وی با بیان این‌که حضور در صحنه‌ها عنایت خداست ، اظهار کرد: ایثار، کمک به مستمندان، ارشاد گمراهان، بیدار کردن غافلان، آموختن نااگاهان و جاهلان همگی نور و برای خداست و به کمک او انجام می‌شودو نباید در کارهای خیر خود را منهای خدا کرد و بدهکار خدا بود.

 وی در ادامه با بیان این‌که مسئولین، نمایندگان کابینه و دولت همگی امین مردم هستند و احاد ما نیز امین یکدیگریم ، خاطرنشان کرد: حال که خداوند چنین امانت و مسوولیتی به ما داده است نباید طلبکار کسانی که امانتدار آنها هستیم، باشیم، بلکه لازم است تا خود را رفیق آنان به حساب بیاوریم.

 وی در ادامه با مورد توجه قرار دادن سیره امام رضا(ع) اظهار کرد: فرق امامت، ولایت، رهبری تعیین شده از جانب خدا و با جواز عرش با سلطنت و جمهوریت منهای دین این است که رهبر امت با امت ، رفاقت دارد و در عین فقاهت، تخلق به اخلاق الله دارد و در عین عرفان و والایی های اخلاقی سر سوزنی خود را برتر از دیگران نمی‌داند و با جوانان ، نوجوانان و مردان و زنان جامعه خود همانند رفیق، برخورد می‌کند و این یکی از ویژگی ‌های نظام ولایی و امامتی است.

کد خبر 118892
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز