جمعه ۲۱ آبان ۱۳۸۹ - ۱۲:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: نماز جمعه 21 آذر تهران به امامت آیت‌الله جنتی در دانشگاه تهران برگزار شد.

  به گزارش واحد مرکزی خبر ، آیت الله احمد جنتی در خطبه دوم نمازجمعه این هفته تهران افزود: بعضی وقت‌ها کارهایی می‌کنند که آدم فلسفه‌اش را نمی‌فهمد.

 وی ادامه داد: به زندانیانی از فتنه‌گرها مرخصی می‌دهند و سپس یکی دو تا از آنها هم از مرز خارج می‌شوند؛ خیال می‌کنند وقتی وثیقه صد میلیونی گرفتند دیگر کار درست شده است و فردا برمی‌گردند.

 آیت الله جنتی با بیان اینکه تجربه به شما نشان داد که اینطور نیست، گفت: افرادی هم که فرار نمی‌کنند می‌نشینند و با هم جلسه می‌گذارند، برنامه‌هایشان را تنظیم می‌کنند، قرار و مدارهایشان را می‌گذارند؛ این واقعا درست است ؟

 وی افزود: زندانی‌ای که محکوم شده و در فتنه نقش داشته است، حالا مرخصی به او بدهیم و بعد هم بیاید و همان کارهای گذشته‌اش را دنبال کند؟ توبه هم نکرده و سر جای خودش هم هست.

 خطیب جمعه تهران با بیان اینکه اینها را صحیح نمی‌دانم، گفت: باید قضیه را جدی بگیرید و نباید به اینها مرخصی داد.

 آیت الله جنتی افزود: مرخصی دادن به زندانی طوری نیست ، اما زندانی‌ای که بدانید برمی‌گردد و بعد نمی‌رود توطئه کند.

 وی گفت: اگر به دزدی مرخصی بدهیم دوباره فردا مچش را باید بخاطر دزدی بگیریم؛ مرخصی دادن به فتنه‌گر یعنی مرخصی دادن به سارق.

 آیت الله جنتی ادامه داد: این فرد کسی است که جلوتر بچه‌های اطلاعات پیش من می‌آمدند و می‌سوختند و می‌گفتند فسادهای گوناگونی دارد اما جرات نمی‌کنیم دم بزنیم؛ بگوییم بالای چشمش ابروست والا ممکن است چشم ما را هم کور کنند.

 وی افزود: اما حالا بحمدالله طوری شده که امنیت از او گرفته شده است.

 امام جمعه موقت تهران گفت: ببینید توقعات بیجا به کجا می‌رسد؟؛ می‌گوید اگر او آمد اولا در فرودگاه دستگیرش نکنید، چرا؟ چون هتک احترامش می‌شود و این خیلی زشت است.

 آیت الله جنتی افزود: پس چکارش کنند؟ می‌گوید بگذارید برود در خانه بنشیند و استراحتش را بکند، رفقایش بیایند همدیگر را ببینند، قرارومدارشان را بگذارند؛ این نخستین خواسته اوست.

 وی گفت: خواسته دومش این است که او را زندان هم نبرید، زندان اوین هم نبرید؛ چون او شانش بالاتر از این است.

 خطیب جمعه تهران با طرح این سوال که حالا چکارش کنیم؟ افزود: می‌گوید در جایی خانه‌ای به او بدهیم و دست آخر هم ترددهایش را محدود کنیم.

 آیت الله جنتی گفت: آن فرد هم در آن خانه همه وسایل زندگی هم داشته باشد و در رفاه کامل بسر ببرد.

 وی افزود: خواسته سوم او این است که پرونده این فرد را به سپاه و اطلاعات هم ندهید چون آنها چیزهایی دارند که دستگاه قضایی همیشه ندارد.

 آیت الله جنتی با طرح این سوال که چرا و به چه مناسبت این فرد این خواسته‌ها را مطرح می‌کند، گفت: خواسته چهارم او این است که قاضی عادل این فرد را محاکمه کند.

 وی ادامه داد: قاضی عادل از نظر اینها کیست؟؛ کسی که یا تبرئه کند یا مختصر محکوم کند والا قاضی ظالم می‌شود.

 امام جمعه موقت تهران افزود: توقعات این جوری دارند؛ اینها بی‌عدالتی است؛ یا ما وارد میدان نشویم یا اگر شدیم عادلانه عمل کنیم.

 آیت الله جنتی با بیان اینکه مملکت براساس عدالت باید بچرخد و عدالت یعنی نبود تبعیض گفت: در حال حاضر اگر دنیا و حتی روسیه، آمریکا را در نشست‌های ژنو و غیره بخاطر انواع و اقسام نقض حقوق بشر ،‌بدرفتاری نظامیان و مردم بی‌گناه، تبعیض نژادی، بدرفتاری با مهاجرین، براه انداختن جنگ‌های مختلف و کشتن میلیون ها بی‌گناه و فساد در افغانستان و جاهای دیگر محکوم می‌کنند بخاطر این است که جرم آمریکا بی‌عدالتی است.

 وی افزود: ما اگر رژیم صهیونیستی را محکوم می‌کنیم بخاطر بی‌عدالتی و غصب حقوق مردم فلسطین است.

 امام جمعه موقت تهران گفت: این عدالتی که از آن دم می‌زنیم و دنیا را هم به آن دعوت می‌کنیم، باید در کشور خودمان برقرار شود؛ این هم یک توصیه من است.

کد خبر 120485
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز