جمعه ۱۰ دی ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: نماز جمعه دومین هفته دی ماه در تهران به امامت حجت‌الاسلام سید احمد خاتمی در دانشگاه تهران برگزار شد.

 به گزارش واحد مرکزی خبر، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد خاتمی در خطبه دوم نماز جمعه امروز تهران، حماسه نهم دی را مقطعی افتخارآمیز در انقلاب دانست و افزود: هر چه داریم از امام حسین (ع) و محرم است، آنچنانکه زندگی و انقلاب ما با این موضوع گره خورده است.

 وی گفت: 15 خرداد که آغاز حرکت حضرت امام بود مصادف با 12 محرم بود که حسین گویان به صحنه آمدند و در 22 بهمن سال 57 نیز مدیون محرم و صفر هستیم.

 سید احمد خاتمی اضافه کرد: سال گذشته مردم دیدند که فتنه گران به مقدسترین مقدسات آنان که عزاداری اباعبدالله(ع) است، هجمه کردند و در روز عزای حسینی با شیطنت خود نگذاشتند مردم با آرامش، عزاداری کنند.

 وی گفت: در این روز آشوبگران زوج جوانی را از ماشین پایین کشیدند و کتک زدند به این اتهام که آن جوان ته ریشی داشته و همسر وی محجبه بوده است و شعارهای ساختارشکنانه دادند، در مقابل سران فتنه بیانیه می‌دهند و می‌گویند اینها عزاداران سیدالشهدا بودند اما آیا عزادار حسینی شعار ساختارشکن می‌دهد؟ خطیب جمعه تهران تاکید کرد: اینها ضد انقلاب و محارب بودند.

 وی با برشمردن شباهت‌های فتنه سال 88 با فتنه‌ای که در مقابل حکومت حضرت علی (ع) شکل گرفت، گفت: ازجمله این شباهتها افراد ساکتی بودند که اسمشان ساکت بود اما آب به آسیاب دشمنان می‌ریختند.

 وی با بیان اینکه حضرت علی (ع) نام جریان‌های مقابل خود را "فتنه" گذاشت، گفت: این نام ده بار در نهج البلاغه آمده است.

 سید احمد خاتمی افزود: فتنه یعنی جریانی باطل که لباس حق می‌پوشد و این ادبیات حضرت علی (ع) است.

 خطیب نمازجمعه تهران تصریح کرد: کسانی که بعد از گذشت 19 ماه از فتنه هنوز حاضر نیستند بر اغتشاشگران نام فتنه‌گر بگذارند و به آنها هنوز معترض می‌گویند پیرو ولایت نیستند و ادبیات آنها ادبیات ولایت نیست.

 وی با اشاره به حضور 85 درصدی مردم در انتخابات گذشته، گفت: عده‌ای اثر این حماسه را پای جاه طلبی و تشنگی قدرت خود از بین بردند و این یکی دیگر از موارد شباهت فتنه مقابل حضرت علی (ع) و فتنه سال گذشته است.

 وی افزود: همین تشنگان قدرت در فتنه سال گذشته مصالح یک ملت را زیر پا گذاشتند و به همه ارزشها پشت پا زدند.

 امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه هدف فتنه گران مقابل حضرت علی (ع) براندازی بود، گفت: جریان فتنه سال گذشته نیز جریان براندازی و کودتای مخملی بود و خنثی کننده این کودتای مخملی شما مردم بودید.

 خطیب نمازجمعه تهران تصریح کرد: حماسه نهم دی سال گذشته توانست خط بطلانی بر همه توطئه های آنان بکشد و جریان فتنه را به احتضار بیندازد.

 خطیب جمعه تهران در ادامه خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران گفت: فتنه گران، تهمتی به نظام اسلامی زدند که هرگز نتوانستند و نخواهند توانست آن را اثبات کنند.

 خاتمی با اشاره به شیوه‌ها و ابزارهای فتنه گران، یکی از این ابزارها را دروغ و تهمت برشمرد و افزود: در 19 ماه فتنه سال گذشته کمتر تهمتی بود که فتنه گران به نظام اسلامی نزنند.

 وی شبهه افکنی را یکی دیگر از شیوه‌های فتنه‌گران برشمرد و با اشاره به قرآن سر نیزه کردن دشمنان حضرت علی ( ع) گفت: در فتنه سال گذشته نیز بحث تقلب مطرح شد و بعدا خودشان گفتند که دروغ بوده و شایعه تقلب رمز اغتشاش بوده است.

 امام جمعه موقت تهران حرمت شکنی را شیوه دیگر فتنه‌گران برشمرد و گفت: فتنه گران می‌خواستند قداست رهبری را بشکنند در حالی که ما، مقام معظم رهبری را فقط یک رهبر سیاسی نمی‌دانیم بلکه رهبر دینی و نایب عام امام زمان ما هستند.  وی گفت : این ملت ولایی بوده است و همیشه ولایی خواهد ماند.

 خطیب جمعه تهران با اشاره به فضاسازی رسانه‌ای معاویه در مقابل حضرت علی (ع) افزود: حجم فضاسازی دشمنان در فتنه سال گذشته از آمریکا، اتحادیه اروپا، صهیونیست و استعمار پیر انگلیس در طول سی و یک سال انقلاب بی‌سابقه بود.

 سید احمد خاتمی جابجایی معیارها را ابزار دیگر فتنه‌گران دانست و گفت: در فتنه سال گذشته عده‌ای از سوابقی که در مقطعی با امام داشتند سوء استفاده کردند اما خود حضرت امام فرمودند "میزان حال فعلی اشخاص است".

 وی سوء استفاده از مقدسات را ابزار دیگر فتنه‌گران برشمرد و گفت: سال گذشته فتنه گران از نام امام(ره) سوء استفاده و به امام جفا کردند.

 حجت الاسلام والمسلمین سید احمد خاتمی آخرین ابزار فتنه‌گران را ایجاد تفرقه دانست و گفت: بدترین نوع تفرقه، تفرقه بین مردم و نظام اسلامی است که فتنه گران نتوانستند در این زمینه موفق باشند و مردم در حماسه 9 دی اعلام کردند که هرگز از نظام اسلامی جدا نخواهیم شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد خاتمی همچنین به فتنه زمان حضرت امیرالمومنین (ع) اشاره کرد و گفت: این فتنه امتحانی بود که برخی از آن سربلند بیرون آمدند و برخی هم مردود شدند.

 وی افزود: موفق‌های این امتحان، عماریاسرها و مالک اشترها بودند که مولا علی (ع) را تنها نگذاشتند و بیعت خون با امیرالمومنین بستند و مردودان نیز، همان مباشران و ساکتان در برابر فتنه بودند.

 امام جمعه موقت تهران گفت: البته میان مباشران و ساکتان فرقی است به این ترتیب که مباشران فتنه، مردودند اما ساکت‌ها را تجدیدی می‌دانیم و راه برای این دسته اخیر باز است.

 وی افزود: مردم ما از قبولی‌های فتنه 88 بودند و موضع را خوب شناختند و به وقت به صحنه آمدند.

 حجت الاسلام والمسلمین سید احمد خاتمی گفت: حماسه 9 دی سال 88 پیامی برای آیندگان دارد و آن این است که در فضای غبارآلود فتنه، نورافکن بصیرت، پیروی از حجت الهی است و خوشبختانه مردم این پیام را گرفتند و ولایتمداری این ملت، راز و رمز سربلندی ملت بوده است و خواهد بود.

 وی در بخش دیگری از سخنانش قانون هدفمندسازی یارانه‌ها را قانونی ارزشمند ، ملی و مفید خواند و گفت: خوشبختانه گام نخست اجرای این قانون با موفقیت برداشته شده است و امیدواریم مردم همچنان کمک کنند تا این طرح ملی به سامان برسد.

 امام جمعه موقت تهران از دولت نیز خواست نظارت‌های خود را ادامه دهد تا مبادا به قشر محروم جامعه فشار وارد شود.

 حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی، همچنین توجه بیشتر به تولید را از دولت خواستار شد و گفت: در سایه تولید، اهداف ارزشمند این قانون به سامان می‌رسد و از واردات بی رویه جلوگیری می‌کند و با این اقدام می‌توان از گسترش بیکاری جلوگیری کرد.

 امام جمعه موقت تهران ، موضوع وحدت را پیش مقدمه اساسی اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها خواند و گفت: مردم و مسئولان از اقدامات و اظهارات چالش آمیز درباره این قانون بپرهیزند چرا که مصلحت نیست.

 وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: فاجعه عمیق سیل پاکستان همچنان غم جانکاه ماست و مردم نوع دوست ایران همچنان باید کمک‌های خودرا ادامه دهند به خصوص اینکه محبان اهل بیت عصمت و طهارت در این حادثه بیشتر آسیب دیده‌اند.

 وی از دولت پاکستان خواست اجازه ندهند کشورشان به مامن تروریست‌ها و محل صدور آنها به کشور ما تبدیل شود چرا که این موضوع به مصلحت خودشان هم نیست .

 حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی از مسئولان پاکستانی خواست تروریست‌هایی را که دستگیر کرده‌اند به سرعت تحویل ایران دهند.

 وی در بخش دیگری از سخنانش به بخشنامه دولت جمهوری آذربایجان مبنی بر اجباری شدن کشف حجاب برای دانش آموزان و دانشجویان دختر این کشور اشاره کرد و گفت: به دولت آذربایجان نصیحت می کنم که به مصلحت تان نیست با اکثریت شیعه کشورتان این طور طرف شوید.

 

خطیب جمعه تهران گفت: ما به عنوان همسایه جمهوری آذربایجان و با مشترکات فراوان با این کشور، دلسوزی می‌کنیم و سرنوشت شاه خائن و صدام پیش روست و آنها چون با مردمشان درافتادند دوام نیاوردند .

 وی ابراز امیدواری کرد: دولت جمهوری آذربایجان از این فشار بیجا دست بردارد و با مردمش رفتار مسالمت آمیز داشته باشد.

کد خبر 124476
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز