گروه سیاسی: اجتماع بزرگ امت حزب‌الله و هیئت‌های مذهبی در سالگرد حماسه پرشکوه 9 دی بعدازظهر پنجشنبه با حضور گسترده مردم و هیئت‌های مذهبی در مهدیه تهران و خیابان‌های اطراف برگزار شد.

حضور مردم

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی طائب در این مراسم طی سخنانی با اشاره به وقایع عاشورای سال 88 گفت: سیلی‌ای که دشمن به زعم خود در عاشورای سال 61 هجری به اسلام زده بود، مقدمه انتقام آن سیلی در انقلاب اسلامی تحقق یافت و البته انتقام اصلی آن، زمان ظهور حضرت مهدی‌(عج) خواهد بود اما مقدمه آن 22بهمن انقلاب اسلامی در ایران بود که زمینه‌ساز تحقق عینی برای ظهور منجی است که انقلابش به فرماندهی نایب او حاصل شد.

او ادامه داد: دشمن آمده بود و طرحی داشت تا این مقدمه‌سازی را از بین ببرد و این جز با سرنگونی نظام جمهوری اسلامی ممکن نبود و این سرنگونی نیز ممکن نمی‌شد مگر اینکه ولی فقیه را از کار بیندازد و ضمانت اجرایی آن یعنی اصل قانون اساسی در مورد ولایت فقیه را تغییر دهد اما این ملت در 9 دی مهر «باطل شد» به آنها زد.

او تاکید کرد: ارزش کار مردم ما در 9 دی این بود که استکبار با سرمایه‌گذاری طی 20 سال می‌خواست در فتنه سال 88 نتیجه بگیرد اما وقتی این واقعیت‌ها را دیدند باز توبه نکردند. سخنران مراسم مهدیه تهران گفت: سران فتنه وقتی این جماعت و حضور مردم را در 9 دی دیدند می‌بایست استغفار می‌کردند و بازمی‌گشتند اما باز چنین کاری نکردند. او ادامه داد: بیهوده مشت به سندان نزنید. این مردم تصمیم خود را گرفته‌اند و به خدا تعهد داده‌اند تا مقدمات ظهور امام زمان (عج) را فراهم کنند.

این استاد حوزه در ادامه با اشاره به‌دلیل چنین عملکردی و تعهد ملت ایران، به واقعه تاریخی حرکت پیامبر (ص) از مکه به مدینه اشاره کرد و افزود: پیامبر در آن روز از مردم مدینه خواست تا قرارداد ولایت را امضا کنند و در هر زمان که ایشان خواستند مردم حاضر باشند تا دین خدا را به تمام جهان برسانند. آنها قبول کردند اما پس از مدتی سر حرف خود نایستادند لذا آیه نازل شد که اگر نیایید این بار را بر دوش کسانی می‌گذارم که ملاک کارشان حب و عشق است و فانی در حسین هستند و تا آخر می‌ایستند و به عشق امام و کربلا به جنگ می‌روند.

او با اشاره به وقایع سال 88 تحلیل کرد: دشمن آمده بود حجت خدا را بزند و با تابلوی دین آمده بود. سخنران مراسم مهدیه تهران با اشاره به اتفاقات روز 25 خرداد سال 88 ادامه داد: آنها پیاده‌نظامی کینه‌توز تربیت کرده بودند که در میان توده‌های مردم بفرستند.
او ادامه داد: وقتی دیدند نتیجه نمی‌گیرند، پس از آن دست به شبیه‌سازی مرگ عده‌ای زدند و داستان کشته‌شدن و تجاوز درست کردند. طائب سپس تاکید کرد: آخرت وجود دارد. شما با این کارهایتان آبروی شهید و شهادت را بردید.

کد خبر 124529

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز