جمعه ۱ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: امام جمعه موقت تهران با اشاره به آغاز مذاکرات ایران با گروه 1+5 در شهر استانبول ترکیه گفت: غرب از تاریخ و مسایلی که پیش آمده عبرت بگیرد و بداند که ملت مقاوم ایران در اثر تحریمها از حرکت باز نمی‌ایستد.

به گزارش ایرنا،‌ آیت الله 'محمد امامی کاشانی' در خطبه نماز جمعه این هفته تهران با ابراز امیدواری از پیش رفت روند مذاکرات در مسیر واقع بینی افزود: انرژی هسته ای در ایران جنبه صنعتی و علمی دارد نه تسلیحاتی و گروه کارشناسان انرژی هسته ای از کشورهای مختلف متشکل از 120 کارشناس در بازدید از تاسیسات هسته ای ایران،‌ این مساله و شفافیت اقدامات کشورمان را تایید کرده اند.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که این مذاکرات با بیداری طرف مقابل و نماینده غرب به نتیجه ای مفید و مثبت برسد.

امامی کاشانی درمورد تحریم های غرب علیه ایران اظهار داشت: این تحریم ها و‌ فشارها ملت مقاوم ایران را از حرکتی که درپیش گرفته، بازنمی دارد و تنها باعث زحمت تحریم کننده‌ها می شود.

وی افزود: در سایه فداکاری است که هم اکنون در ایران و در سایر کشورها حرکتی که بدست امام راحل آغاز و رهبر معظم انقلاب آن را ادامه می دهند،‌ جریان دارد و نمونه آن مقاومت مردم کشور آذربایجان در برابر ممنوعیت حجاب در مدارس از سوی دولت و آموزش و پرورش این کشور است.

خطیب نماز جمعه تهران‌ ابراز امیدواری کرد که دولت آذربایجان متنبه و بیدار شود و اقدامی انجام ندهد که بین خود و ملتش فاصله بیافتد.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع تونس اشاره و خاطر نشان کرد: در تونس مردم در برابر دیکتاتور کشور خود ایستادند و او را بیرون کردند و با اینکه دولت موقت اعلام شده است، اما هنوز هم به حرکت خیابانی خود ادامه می دهند.

امامی کاشانی همچنین، ضمن اشاره به پیش رو بودن اربعین حضرت سید الشهدا و فرا رسیدن ایام عزاداری، در مورد انفجارها در عراق نیز گفت: شیعیان، اهل سنت و همه مسلمانان به عشق سیدالشهدا (ع) به سمت کربلا حرکت می کنند و انفجارهایی که دشمن در این مکان ایجاد می کند برای این است که جلوی این حرکت را بگیرد.

وی افزود: ما ملت ایران نیز باید در توجه به انقلاب و ولایت و انسجام و وحدت نیز اینچنین باشیم؛ همانطوری که تاکنون ملت ایران از فداکاری و وفا کم نگذاشتند و بطور کامل به آن عمل کردند.

امامی کاشانی همچنین در خطبه اول نماز این هفته تهران، به موضوع فکر و تفکر و تفاوت آنها با توجه به آیات قرآن کریم و روایات اشاره کرد و گفت: فکر اندیشه واقعی نیست بلکه قوه ای است که از مسیر علم حرکت می کند تا به معلوم برسد، اما تفکر، حرکت فکر و اندیشیدن در سایه عقل است.

وی با اشاره به گفته ملاصدرا در مورد فکر گفت: فکر غایت و هدف نیست، بلکه طریقی برای سیر در مراتب انسانیت و دیدن جلال خدا و ملکوت عالم است.

امامی کاشانی در اشاره ای به روابط زناشویی و ازدواج و اهمیت آن در اسلام گفت: در دنیای غرب زن و شوهری معنایی ندارد و پدر و مادری نیز در برخی از مناطق غرب مفهومی بی مفهوم است؛ این در حالی است که در اسلام خانواده در صدر امور زندگی قرار دارد و پیوند زناشویی پیوندی مقدس است.

کد خبر 126303
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز