همشهری آنلاین: رییس جمهور در نوزدهمین اجلاس سراسری نماز، اقامه نماز را تضمین رشد، سعادت و کمال جامعه دانست وخاطرنشان کرد: همه باید دست در دست هم از همه شیوه‌ها و تمامی امکانات برای معرفی و ترویج حقیقت نماز استفاده کنیم

رییس جمهور در نوزدهمین اجلاس سراسری نماز

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دکتر محمود احمدی نژاد با تاکید بر ضرورت تدوین و معرفی حقیقت نماز، اظهار داشت: همه معارف الهی از نماز آغاز و به نماز هم ختم می‌شود که اگر به خوبی معرفی نشود هیچ چیزی از معارف الهی باقی نخواهد ماند.

دکتر احمدی نژاد خاطر نشان کرد: نماز دانشگاه جامعی است که باید در همه عرصه های زندگی، سراسر کشور و حتی کره زمین مورد توجه قرار گیرد و مشکل اصلی این است که حقیقت و روح نماز به خوبی معرفی نشده است.

رییس جمهور با اشاره به علت همراهی و علاقمندی ملت های جهان و مخالف طاغوت ها و مستکبرین با ملت ایران، گفت: علت همراهی ملت ها این است که زبان و بیان ملت ایران بیان فطرت های بشری است. امروز ملت ایران حقیقت را بیان می کند زیرا حقیقت را از نماز واقعی دریافت کرده است.

دکتر احمدی نژاد افزود: علت همزبانی و همدلی همه ملت ها با ملت ایران به خاطر نمازی است که در سایه امامت و ولایت اقامه می شود چرا که نمازی که در آن اندیشه امامت و ولایت و حلقه اتصال به آسمان وجود نداشته باشد با سایر اعمال هیچ تفاوتی ندارد .

رییس جمهور با اشاره به دلیل مخالفت مستکبران و طاغوتیان با ملت ایران، اظهار داشت: ملت ایران به دنبال آن است که خدا پرستش شود اما مستکبران می خواهند خود را به جای خدا نشانده و ملت ها در برابر اراده آنها تسلیم باشند.

دکتر احمدی نژاد اضافه کرد:از زمانی که ملت ایران تصمیم گرفت جز خدا را پرستش نکند و از هیچ کس نهراسد همه معادلات عالم متحول شد.

رییس جمهور افزود: در هر کجا که حقیقت توحید و نماز برپا شود و تسلیم در برابر امر خدا انجام شود قدرتی متجلی و اراده ای حاکم خواهد شد که تمامی مناسبات را تغییر خواهد داد .

دکتر احمدی نژاد نمازگزاران حقیقی را منادیان حق و برپا کنندگان عدالت دانست و گفت : امروز ملت ایران به اقامه نماز قیام کرده است و نوری که از جمهوری اسلامی منتشر می شود در همه جهان گسترش خواهد یافت.

رییس جمهور عظمت ایران را پرتوی از اقامه نماز در سایه امامت و ولایت دانست و گفت: این عظمت موجب شده است ، توطئه ها و فتنه های دشمنان ملت ایران همواره بی تاثیر و خنثی شود.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه اقامه نماز به معنای حرکت و گام برداشتن در صراط مستقیم الهی، دلدادگی ، تبعیت کردن از امامت و ولایت و برپایی پرچم معرفت و تلاش برای اقامه عدل با رهبری امام صالح است ، خاطر نشان کرد : همه اعمال انسان با نماز سنجیده می شود و امام محور است . شناخت خدا و امام دو روی یک سکه هستند امام صراط ، هادی ، مصباح و مقصد است و همه باید در زندگی خود برای رسیدن به امام تلاش کنند.

دکتر احمدی نژاد افزود: امام واجد همه زیبایی هاست و جامعه تحت حاکمیت امام نیز سرشار از زیبایی و خوبی خواهد بود، امام راه هدایت و مقصد رسیدن به قله های کمال است و نماز بی امام هیچ روح و حقیقتی ندارد.

رییس جمهور خاطر نشان کرد: درک رحمت واسعه الهی، اخلاص در عبودیت و عبادت به قصد قربت و درک تجلی این مفاهیم موجب می شود که قلب انسان با تجلی رحمت الهی پیوند خورده و سرشار از تواضع، معرفت و تسبیح شود.

دکتر احمدی نژاد با اشاره به موضوع اجلاس سراسری نماز یعنی خانواده ، نماز و مسجد، اظهار داشت: بی‌تردید موضوع کسب روزی حلال با خانواده، نماز و مسجد ارتباط مستقیم و پیوسته ای دارد و بیانگر حقیقت واحدی است که باید در کنار هم تبیین و به درستی معرفی شوند.

دکتر احمدی نژاد نماز را بزرگترین هدیه خدا به بشر دانست و گفت : نماز تجلی ایمان در انسان مومن است و نماز کامل تجسم دین کامل است که باید با قصد قربت اقامه شود. نمازی که برای خدا نباشد شیطانی است و چه بسا انسان را در مسیر انحرافی قرار دهد.

رییس جمهور همچنین به ضرورت احداث مساجد تاکید کرد و گفت : دولت توجه ویژه ای به احداث مساجد دارد البته معتقدیم باید مساجد به طور ساده و  سریع  احداث و در اختیار مردم قرار گیرد. متاسفانه در بسیاری از موارد هدف اصلی در فعالیت های فرهنگی فراموش می‌شود.

دکتر احمدی نژاد افزود: همه موجودیت مسجد به رکن اصلی آن یعنی اقامه نماز است اما اگر مساجد به گونه ای طراحی شوند که نماز گوشه ای فرعی و منزوی از مجموعه فعالیت های مسجد شود. بدون تردید اتفاق خاصی در آن مسجد و جامعه نخواهد افتاد.

رییس جمهور همچنین گفت: اگر برای احداث مسجد طراحی های بزرگی در نظر گرفته شده است می توان آنها را مرحله بندی کرده و به سادگی هر چه تمام تر ساختمان آنها را تکمیل کرد البته همه باید توجه داشته باشند که عظمت نماز به حاشیه ها نیست بلکه به خود نماز است.

تقدیر از نهادهای برتر کشور در حوزه اقامه نماز و مسجد با حضور رییس جمهور

همزمان با حضور رییس جمهور در نوزدهمین اجلاس سراسری نماز از نهادهای برتر کشور که در سال 88 در حوزه اقامه نماز و مسجد فعالیت داشتند تقدیر شد.

دکتر محمود احمدی نژاد که روز سه شنبه به منظور شرکت در نوزدهمین اجلاس سراسری نماز به استان خراسان جنوبی سفر کرده است به دستگاه های اجرایی کشور که ستاد اقامه نماز آنها را به عنوان نهاد برتر در حوزه اقامه نماز و فعالیت در زمینه مسجد و خانواده معرفی کرده است، لوح تقدیر و سپاس اهدا کرد .

وزارت آموزش و پرورش ، وزارت راه و ترابری ، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، شهرداری تهران ، دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان زندان ها و اقدامات تامینی از جمله دستگاه هایی بودند که در این مراسم از سوی رییس جمهور مورد تقدیر قرار گرفتند .

دکتر احمدی نژاد همچنین در این مراسم از آلبوم تمبر 82 امیر ، سردار و جهادگر شهید استان خراسان جنوبی رونمایی کرد.

کد خبر 118241
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز