جمعه ۲۶ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۲:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: خطیب نماز جمعه تهران گفت: لوازم شکست دادن قدرت​های سلطه​گر فراهم شده و روزی در پیش است که مسلمانان جشن شکست آمریکا و فتح قدس را خودشان برپا کنند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، آیت الله جنتی در خطبه های نمازجمعه این هفته تهران با تشکر از حضور مردم در راهپیمایی روز قدس افزود: مطمئنا این حرکتی است که به نفع اسلام است و اسلام با این حرکت ها قوت می گیرد.

وی حضور در مراسمی مانند روز قدس را با عبادت فردی مقایسه کرد و گفت: مطمئنا عبادت فردی و خواندن دو رکعت نماز و قرائت چند آیه قرآن و ذکر دعا در روح شخص تاثیرگذار است اما حضور در راهپیمایی روز قدس و حرکت های جمعی در نظام و جامعه موثر است و باعث تقویت اسلام می شود.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: بحمدالله امسال مشکلات سال گذشته را نداشتیم و کم کم علی القاعده فهمیدند که حنای آنها رنگی ندارد و صلاحشان نیست که در مقابل مردم بایستند و با مردم، نظام و اسلام مخالفت کنند.

آیت الله جنتی گفت: امیدواریم ته مانده های آنها نیز بیدار شوند و روزی ببینیم که اینها توبه کنند و عذرخواهی خود را به پیشگاه مردم اعلام نمایند.

دبیر شورای نگهبان به سیل پاکستان اشاره کرد و افزود: مسئله دردناک و بی سابقه ای اتفاق افتاده است که به واسطه این حادثه عرض یک رودخانه تا 90 کیلومتر افزایش یافته و هستی و نیستی مردم را آب برده است.

وی گفت: هزاران کشته و غرق شده و 20 میلیون آواره حاصل این حادثه است و این کشور با این مقدار جمعیت ، امروز بی پناه هستند و وضعیت رقت باری دارند.

خطیب نماز جمعه تهران به بیانات مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: این بیانات بسیار عالی و جالب بود و باید این صحبت ها را لبیک گفت و اجابت کرد.

آیت الله جنتی به کمک های روزگذشته مردم ایران به سیلزدگان پاکستان اشاره کرد و با تشکر از مردم گفت: شب گذشته کمیته امداد اعلام کرد که مقدار زیادی کمک های غیرنقدی جمع و تاکنون با چند کاروان به پاکستان ارسال شده است.

وی به اجلاسیه مجلس خبرگان اشاره کرد و افزود: اجلاسیه خوبی بود و بدون مشکل برگزار شد و در نهایت بیانیه ای در موضوعات مختلف مانند سیل پاکستان، تاکید بر وحدت با محوریت ولایت فقیه و توصیه به دولت برای ارتقای آموزش و پرورش در آستانه بازگشایی مدارس صادر شد.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: اعضای مجلس خبرگان از مقام معظم رهبری تجلیل کردند و ضمن بیعت مجدد با ایشان بر این موضوع تاکید کردند که جامه زیبای ولایت فقیه تنها بر قامت زیبای ایشان رسا و زیبنده است.

آیت الله جنتی به بیانات مقام معظم رهبری درباره تاکید بر وحدت اشاره کرد و افزود: ایشان با دقت بیشتری به این موضوع پرداختند و با تاکید بر وحدت عملی به این موضوع اشاره داشتند که نباید به الفاظ قناعت کرد و باید با عمل، برای به وجود آوردن زیرساخت ها وحدت را بوجود آورد.

وی با اشاره به اهمیت بحث رشد علمی و معنوی گفت: دولت باید دقت بیشتری کند و دانش آموزانی را که ارزشمند هستند با مدیریت صحیح آموزش دهد و علاوه بر آموزش دروس مختلف به مسایل معنوی و اخلاقی دانش اموزان مانند امر به معروف و نهی از منکر و آشنایی با قرآن توجه خاصی کند.

دبیر شورای نگهبان با اشاره به تحریم ها علیه ایران افزود: در اجلاسیه مجلس خبرگان وزیر اقتصاد و دارایی گزارشی ارائه داد که نشان می دهد برای مقابله با تحریم ها برنامه ریزی شده است و مملکت رو به رشد حرکت می کند، روی پای خود ایستاده، عقب نشینی نکرده، دست بالای سر نبرده و تسلیم دشمن شرور و قرآن سوز نشده است.

امام جمعه موقت تهران گفت: البته شرایط آسان نیست و تحریم های اخیر آثار و شرارت بیشتری دارد اما در این وضعیت باید با برنامه ریزی، مشورت و دقت حرکت کنیم تا این تحریم ها را خنثی کنیم.

آیت الله جنتی افزود: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند و من هم تاکید می کنم باید برای رسیدن به قله ها با چالش ها مقابله و انها را تحمل کرد همانگونه که در 30 سال گذشته و در زمان جنگ تحمیلی با تحمل، تحریم ها را پشت سرگذاشتیم.

وی گفت: باید تحمل کنیم و آماده پذیرش قیام برای خدا و گسترش اسلام در زمین باشیم.

خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: باید شرایط بیدارکردن مردم روی زمین و شکست دادن قدرت های سلطه گر را فراهم کنیم.

آیت الله جنتی به موضوع هدفمندکردن یارانه ها اشاره کرد و گفت: این مسئله مهمی است که دولت و مجلس درباره آن فکر و مقام معظم رهبری نیز درباره آن تدبیر کرده اند و در نهایت به این نتیجه رسیده اند که باید این کار انجام شود که البته این کار هم لوازم و تنش هایی دارد.

وی افزود: اعضای مجلس خبرگان نیز بر این نکته تاکید داشتند که دولت باید تنش ها و آسیب ها به قشر محروم را به حداقل برساند و هیچ کس نباید در این راه غفلت داشته باشد البته ما یک دوران شبه ریاضت را در پیش داریم.

آیت الله جنتی افزود: یکی دیگر از تاکیدات مقام معظم رهبری آن است که مسایل را اصلی و فرعی کنیم و این مسایل با همدیگر مخلوط نشود و این نیز درست است و نباید به مسایل فرعی به اندازه مسایل اصلی بها داد.

دبیر شورای نگهبان گفت: من مدتی است که درباره موضوعی فکر می کنم البته مسئله فرعی است اما مسئله فرعی کوچکی نیست.

آیت الله جنتی ادامه داد: من از حکومت، نظام اسلامی و دولت عزیز به دلیل قدرت نمایی، کار و تحمل فشار، تلاش، دشمن ستیزی و مخالفت با تجمل گرایی تشکر می کنم.

وی افزود: البته همانطور که مقام معظم رهبری گفتند مردم آرایی که به دولت دادند به خاطر همین شعارهای دینی بود و به هر حال مردم مسلمان هستند و هر که شعار دینی و از سر صداقت دهد و مردم احساس کنند که این شعارها اسلامی است به دعوتشان لبیک می گویند و به همین خاطر در انتخابات گذشته مردم آرای زیادی دادند.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: اما موضوعی که می خواهم مطرح کنم این است که بعضی ها دارند کارهایی انجام می دهند که واقعا درست نیست.

آیت الله جنتی افزود: من به این دوست عزیز سفارش می کنم که کاری کن که کارت قابل توجیه باشد و مردم ناراضی نشوند.

وی خاطرنشان کرد: یک عنصری که پرمشکل است نباید به او مسئولیت مختلف داد و فقط هم بالا برد "لحمک لحمی و دمک دمی و انت خلیفتک من بعدی" اینگونه عمل کردن درست نیست.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: من به همین مقدار قناعت می کنم و امیدوارم مسئله به گونه ای تمام شود که هم خدا راضی باشد و هم مردم و مراجع و مقام معظم رهبری.

آیت الله جنتی افزود: به مناسبت اینکه این هفته نخستین هفته پس از ماه مبارک رمضان است و دلهای پاک شما در این ایام نورانی شده است این خطبه را خطبه شکر به درگاه خدا می نامم چون خدا دستور شکر در قرآن فراوان داده است.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: خداوند را شاکریم که ماه رمضان ماه آمرزش گناهان، پاک شدن دلها، صله رحم، آشتی ها و دوستی ها و ماه تلاوت قرآن، ذکر و دعا را گذراندیم.

آیت الله جنتی افزود: حضور جوانان در مراسم ماه رمضان چشمگیر و امیدبخش بود و این حالت را باید حفظ کرد.

وی گفت: ما باید مواظب باشیم گناه را تکرار و خدا را ناراضی نکنیم.

خطیب نماز جمعه تهران افزود : شکر می کنیم ولایت فقیه در این کشور حاکم و حکومت اسلامی به دست ولی فقیه عادل است به دست مردی که علی التحقیق نمونه منحصر به فرد در دنیای اسلام هستند مردی شجاع ، لحظه شناس ، بیدار ، هشیار که مرتب مراقب اوضاع داخلی و خارجی و مراقب طرحهای دشمن ، تقویت نقاط قوت و از بین بردن نقاط ضعف هستند، مردی که برای خدا می گوید و برای خدا زندگی می کند و این نعمت بزرگی است که باید شکر این نعمت را بجا اوریم.

ایت الله جنتی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب مردی حق طلب، عدالتخواه، ظلم ستیز، مقاوم و فداکار هستند، افزود: ایشان مدیر و مدبر و مردی هستند که هر وقت در کشور غائله ای و مشکلی به وجود می اید با زبان ، قلم و موضع گیریشان غائله را ختم می کنند.

آیت الله جنتی افزود: ایشان اجازه ندادند نطفه های فساد رشد کند و آنها را از بین بردند.

وی گفت: ایشان سال 88 را با قوت قلب پشت سرگذاشتند و دشمن را ناامید و فتنه ها را خاموش کردند.

خطیب نماز جمعه تهران با تاکید بر اینکه خطبه من خطبه شکر به درگاه خداست، افزود: بیاناتی که رهبری در خطبه های نماز عید فطر و در ملاقات بعد از نماز عیدفطر داشتند و مسایلی که دیروز در اجلاس خبرگان مطرح کردند کلمه به کلمه حساب شده بود و نکات را بسیار عالی بیان کردند.

آیت الله جنتی گفت:ایشان وضع ما و غرب را در دنیا و وضع بین المللی آمریکا و صهیونیسم و رشد روزافزون ما و پیشرفتهایی را که همه مردم می دانند و صدا وسیما و رسانه ها می نویسند و اعلام می کنند به درستی تشریح کردند.

وی با اشاره به اینکه کشورمان در حال پیشرفت روزافزون است افزود: پارسال باوجود آن حوادث پیشرفت های صنعتی، فناوری، انرژی هسته ای، نظامی و سیاسی داشتیم.

خطیب نماز جمعه تهران اضافه کرد: در مقابل، دشمن رو به ضعف، زوال و سقوط است چه باور کنند و چه نکنند و به همین دلیل کار وحشیانه می کنند.

آیت الله جنتی با بیان اینکه تعبیر فعالیت های بدون بینش و بیش فعالی، تعبیر تازه مقام معظم رهبری برای آنان است، گفت: آنها مثل دیوانه ای که نمی داند چکار می کند قرآن سوزی می کنند و این حرکتی دیوانه وار است.

وی ادامه داد: مگر قرآن مال ایران است که می خواهید با ایران بجنگید آن را می سوزانید، قرآن مال 1،5 میلیارد مسلمان، نسل های قبل و بعد و کتاب عدل و احسان است.

آیت الله جنتی افزود:جز جنون، استیصال و بیچارگی اسم دیگری بر روی این حرکت نمی شود گذاشت.

وی گفت: آنها نمی دانند در مقابل ایران و رشد و بیداری اسلام و قرآن چکار کنند و هر کاری می کنند به ضررشان تمام می شود.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: در همان سالی که حادثه 11 سپتامبر را بوجود آوردند براساس گزارش ها 84 درصد مردم آمریکا حکومت آمریکا را عامل این حادثه دانستند.

آیت الله جنتی گفت: در همان سال در یک نمایشگاه کتاب در آلمان 400 برابر سال قبل قرآن فروخته شد و آلان هم می بینید رشد نشر قرآن تا سال آینده نسبت به سال قبل چقدر خواهد بود.

وی افزود: عقل مردم می رسد که اگر آدم برهان و منطقی داشته باشد به آتش سوزی دست نمی زند.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: این حرکت آنان دلهای ما را جریحه دار کرد و ما طاقت تحمل این فاجعه را نداریم و به خدا توکل می کنیم و عکس العمل نامعقول هم نشان نمی دهیم.

آیت الله جنتی با بیان اینکه همه ادیان و کتاب های آسمانی برای ما محترم است افزود: تنها کاری که می کنیم این است که سعی کنیم آن حرکت هایی که آنها را عصبانی می کند دنبال کنیم.

وی با اشاره به برخی از بیانات مقام معظم رهبری گفت: ایشان تاکید کردند که به مردم باید امید داد و نباید بدبینی را به مردم تزریق کرد.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: مردم به پیشرفت هایی که می شود باید خوشبین و به آینده خود امیدوار باشند و کسی که دم از ناامیدی ها می زند در حال خیانت به مردم است.


آیت الله جنتی گفت: مقام معظم رهبری با تعریف از اعتماد به نفس مردم و دانشجویان تاکید کردند مبادا فضای بدبینی در مملکت ایجاد شود.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه مقام معظم رهبری نقشه های دشمن را بیان کردند، افزود: جداکردن مردم از نظام، تضعیف معنویت و اشاعه فساد برای جدایی آنان از دین از اهداف اصلی دشمنان است و تاکید کردند که نخبگان باید هوشیار باشند.

کد خبر 116218

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز