پکن: مقام‌های دولتی کشورهای گوناگون از جمله چین از افزایش ناگهانی میزان ثبت‌ازدواج در روز یکشنبه گذشته خبر دادند.

مردم برخی کشورها مانند چین عدد 10‌را رقمی خوش‌یمن می‌دانند و به‌همین خاطر روز یکشنبه که در 2010.10.10خوانده می‌شود، صف‌های بلندی برای ثبت‌ازدواج در مقابل دفترهای دولتی تشکیل شد.

مقام‌های دولتی چین روز گذشته اعلام کردند که در این روز بیش از 11‌هزار ازدواج فقط در پکن،پایتخت این کشور ثبت‌شده است. به‌گفته مسئولان اداره آمار، این بیشترین میزان ثبت‌ازدواج روزانه در پایتخت به‌حساب می‌آید. پیش از این در روز افتتاح المپیک 2008‌پکن(8/8/2008)‌هم دولت‌چین با ازدحام جوان‌ها برای ازدواج مواجه شده بود.

رکوردشکنی لبنانی‌ها با بزرگ‌ترین پرچم جهان

بیروت: لبنانی‌ها‌که چند رکورد‌جهانی را در اختیار دارند روز گذشته با رونمایی از بزرگ‌ترین پرچم ملی جهان بار دیگر نام خود را در کتاب رکوردهای گینس ثبت کردند. این پرچم آنقدر بزرگ است که برای نمایش آن از باند فرود یک پایگاه نیروی هوایی ارتش لبنان استفاده شد.

مساحت این پرچم که تکه‌های آن توسط یک گروه از جوانان مهاجر لبنانی در کویت دوخته شده است 65‌هزار متر مربع است. تکه‌های این پرچم پس از دوخته‌شدن در کویت در لبنان به‌هم متصل شدند. سخنگوی ارتش لبنان روز گذشته اعلام کرد که ارتش در ثبت این رکورد نقش حمایتی داشته است. رکورد پیشین بزرگ‌ترین پرچم‌جهان در اختیار مراکش بود که پرچمی به‌مساحت 60‌هزار متر مربع را به‌نمایش گذاشت.

پیانیست بدون‌دست چینی نفر نخست شد

پکن : پیانیست بدون‌دست چینی که با‌حضور در یک مسابقه تلویزیونی به‌شهرت جهانی رسیده بود از سوی مردم و داوران به‌عنوان نفر نخست این مسابقه برگزیده شد. لیووی، 23‌ساله در برنامه کشف استعدادهای درخشان توانست رقبای خود را شکست دهد و جایزه ویژه آن‌را دریافت کند.

این جوان چینی در سن 10‌سالگی در هنگام بازی دچار برق گرفتگی شد و پزشکان مجبور به قطع 2‌دست او از ناحیه بازو شدند. لیو‌وی اما با امید به‌زندگی دست از تلاش برنداشت و در این برنامه توانست یک آهنگ بسیار سخت را بدون مشکل، فقط با استفاده از انگشت‌های پایش اجرا کند. او می‌گوید بسیاری از استادهای موسیقی با غیر‌ممکن دانستن نواختن پیانو فقط با انگشت‌های پا حاضر به آموزش او نشده‌اند. حامیان این برنامه تلویزیونی شرایط پیشرفت بیشتر این جوان را مهیا می‌کنند.

ثبت لبخندجنین 17‌هفته‌ای!

لندن: ثبت تصویر لبخند جنینی با عمر 17‌هفته در شکم مادر، باعث به‌راه افتادن بحث‌و‌جنجال در میان پزشکان انگلیسی شده است. گروهی از پزشکان با‌ثبت تصویر این جنین اعلام کرده‌اند این مسئله ثابت می‌کند که فرزند انسان خیلی زودتر از آنچه پیش از این تصور می‌شد درد و احساسات دیگر مانند شادی را درک می‌کند.

این در‌حالی است که برخی پزشکان با پافشاری بر نظریه‌های پیشین می‌گویند جنینی که عکس آن گرفته شده به‌هیچ عنوان نمی‌تواند هیچ احساسی را درک کند. این عکس به‌وسیله دستگاه تصویربرداری سه‌‌بعدی گرفته شده است و محققان می‌گویند چنین عکسی از یک جنین با عمر حدود 4 ماه بی‌مانند است.

کد خبر 118176

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز