همشهری آنلاین: نشان جمهوری اسلامی ایران برای اولین بار به 'بشار اسد' رییس جمهوری سوریه به عنوان رییس جمهوری یک کشور اعطا می‌شود.

bashahr asad

به گزارش خبرنگار ایرنا در دمشق، یک مقام مرتبط با سفر رییس جمهوری سوریه به ایران روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در دمشق علت اعطای این نشان به اسد را حمایت وی از مقاومت در منطقه به ویژه حزب‌الله لبنان و مقاومت فلسطین اعلام کرد.

این نشان در جریان سفر اسد به تهران از سوی محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران به وی اعطا خواهد شد.

رییس جمهوری 45 ساله سوریه قرار است روز شنبه در راس یک هیات بلند پایه سیاسی و اقتصادی و در راستای توسعه مناسبات دو جانبه به خصوص در زمینه مناسبات و روابط اقتصادی و تبادل نظر در خصوص مسایل منطقه ای و بین المللی به تهران سفر کند.

سفر اسد به تهران در پاسخ به سفر رسمی 8 اسفند ماه 1388 ' محمود احمدی نژاد ' رییس جمهوری اسلامی ایران به سوریه صورت می گیرد که در آن توافقنامه لغو روادید میان دو کشور به امضا رسید.

از زمان آغاز ریاست جمهوری اسد در خرداد ماه 1379 (2000 میلادی) این هشتمین سفر وی به جمهوری اسلامی ایران و پنجمین دوره در دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد است.

اسد آخرین بار در تاریخ 28 مرداد 1388 از جمهوری اسلامی ایران دیدار کرده بود. در همین حال سفر رییس جمهوری سوریه به ایران با توجه به اهمیت آن امروز در راس اخبار روزنامه ها و رسانه های سوریه قرار دارد.

کد خبر 117319
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز