چهارشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۸۹ - ۰۹:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: پژوهشگران انگلیسی در بررسی‌های خود نشان دادند که پوشاک جین ارزان‌ترین نوع لباس است به طوری‌که قیمت یک شلوار جین تنها 9 پنس برای هر بار استفاده خواهد بود

شلوار جین

پژوهشگران موزه علوم لندن با کشف اینکه کدام نوع پوشاک بهترین رابطه "کیفیت / قیمت" را نشان می‌دهد، لباس‌های داخل کمد سه هزار زن انگلیسی را مورد بررسی قرار داده و قیمت هر نوع لباس را برپایه تعداد دفعاتی که پوشیده می‌شود محاسبه کردند و به این ترتیب دریافتند که پوشاک جین اقتصادی‌ترین نوع لباس است.

محاسبات این پژوهشگران نشان می‌دهد که اگر یک شلوار جین به طور متوسط حدود 40 پوند (تقریبا 48 یورو) قیمت داشته باشد قبل از دور انداخته شدن 428 بار پوشیده می‌شود.

با تقسیم قیمت اصلی بر تعداد دفعات مصرف می‌توان فهمید که قیمت شلوار جین در هر بار استفاده برابر با 9 پنس (11 سنت یورو) است. این درحالی است که یک شلوار کشی با قیمت آن حدود 10 پوند (12 یورو) تنها 68 بار پوشیده می‌شود بنابراین قیمت آن بر دفعات استفاده برابر با 15 پنس (17 سنت یورو) می‌شود.

همچنین قیمت یک کت که 575 بار پوشیده می‌شود 10 پنس (12 سنت یورو) است. قیمت یک شلوار پارچه‌ای که به طور متوسط 162 بار پوشیده می‌شود 14 پنس (16 سنت یورو) محاسبه شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، این تحقیقات با هدف یافتن راه حل‌های نوآورانه برای کاهش برخورد استفاده و دور انداختن لباس‌های مد و ایجاد سبک جدیدی با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی و زیبایی شناسی پوشاک انجام شده است.

کد خبر 116639
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز