مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۳:۳۱
۰ نفر

گروه اجتماعی: لباس‌‏های طراحان ایرانی به تولیدکنندگان معرفی می‌‏شود وتولیدکنندگان لباس‌های طراحان ایرانی از مالیات معاف می‌شوند.

فرحناز قندفروش، مشاور استاندار تهران در امور بانوان، گفت: دبیرخانه زنان سرزمین من به رسمیت شناخته شده و نماینده این دبیرخانه در جلسات مختلف وزارت بازرگانی با حضور رئیس اتحادیه تولیدکنندگان، نمایندگان صنف فروشندگان و اداره اماکن شرکت می‌‏کند.

وی افزود: مهم‌‏ترین هدف ما از حضور در این جلسات متصل کردن طراحان طرح‌‏های ایرانی به تولیدکنندگان است تا این طرح‌‏ها به تولید انبوه برسد. به گفته قندفروش، تسهیلات دیگری که برای طراحان لباس ایرانی در نظر گرفته شده، چاپ ژورنال لباس‌‏های ایرانی است.

مشاور استاندار تهران در امور بانوان تصریح کرد: در این طرح تسهیلاتی نظیر معافی از مالیات، ارائه غرفه رایگان در تمام نمایشگاه‌‏های لباس و خرید مازاد لباس‌‏های ایرانی توسط دولت برای تولیدکنندگانی که لباس‌‏های ایرانی را توزیع کنند، در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: طرح لباس‌‏های ایرانی در خارج از کشور نیز مشتری دارد و پس از ماه رمضان نمایشگاهی با حمایت دولت کویت در این کشور برپا می‌‏شود.

قندفروش با اشاره به جشنواره بین‌‏المللی زنان سرزمین من، گفت: این جشنواره 14 تیرماه آغاز شده و تا 24 تیرماه ادامه خواهد یافت.

مشاور استاندار تهران در امور بانوان در پایان خاطرنشان کرد: در این جشنواره از دیگر کشورهای مسلمان نیز دعوت کرده‌‏ایم تا طرح‌‏های خود را ارائه کنند.

قانون حمایت از اختراعات برای طراحان لباس

فاطمه آلیا، رئیس فراکسیون زنان مجلس نیز گفت: براساس طرح ساماندهی مد و لباس طراحان لباس مشمول قانون حمایت از اختراعات و اکتشافات می‌شوند. وی با تأکید بر این‌که براساس طرح ساماندهی مد و لباس از طراحان لباس حمایت می‌شود، افزود: همچنین تسهیلات بانکی به طراحان لباس ارائه می‌شود.

آلیا، همچنین در ادامه گفت: براساس طرح ساماندهی مد و لباس پس از تصویب طرح لباس در وزارت ارشاد، طراحان از تسهیلات بانکی برخوردار می‌شوند.

رئیس فراکسیون زنان مجلس با بیان این‌که در وزارت ارشاد کمیته 9 نفره‌ای تشکیل شده است، اظهار کرد: در این کمیته نمایندگانی از وزارتخانه‌های ارشاد، آموزش و پرورش، صنایع و معادن، بازرگانی، سازمان صدا و سیما، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و 3 نفر از صنوف (طراحان و تولیدکنندگان) حضور دارند.

وی با اشاره به این‌که مد را باید خودمان در کشور طراحی کنیم و منتظر نباشیم از خارج وارد شود، گفت: مد باید براساس ذائقه، سلیقه و هویت ایرانی و  اسلامی باشد و با توجه به آیات قرآن نماد خودنمایی نباشد.

1000 طرح در جشنواره لباس مشاغل

از سوی دیگر دبیر جشنواره زنان سرزمین من اعلام کرد: بیش از یک هزار طرح برای شرکت در جشنواره لباس مشاغل زنان ارائه شده است.

زمانی افزود: از یک هزار و320 طرح ارسال شده به دبیرخانه، حدود 619 طرح انتخاب شده است.

به گفته زمانی، لباس‌‏های طراحی شده مشاغل در نمایشگاه جنبی جشنواره بین‌‏المللی زنان سرزمین من به نمایش گذاشته می‌‏شود.

دبیر جشنواره زنان سرزمین من تصریح کرد: جشنواره بین‌‏المللی زنان سرزمین من 14 تیرماه آغاز می‌‏شود تا بتوانیم این طرح‌‏ها را  به کل دنیا معرفی کنیم.

وی یادآور شد: در این جشنواره طرح‌‏هایی که ترکیبی از خلاقیت- تکنولوژی، مهارت و زیبایی همراه با اصالت‌‏ها و باورها باشد، انتخاب خواهد شد.

کد خبر 21916

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز