مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۳:۴۶
۰ نفر

گروه اجتماعی: مشاور استاندار تهران در امور بانوان، گفت: برای خانم‌های کارمندی که در محیط کار از چادر استفاده می‌کنند، چادرهای خاص با ویژگی سهولت در استفاده و با رعایت تمام موازین، در این جشنواره ارائه خواهد شد.

وی تصریح کرد: اهداف برگزاری جشنواره موسوم به "لباس مشاغل"، ایجاد تنوع، راحتی و وارد کردن رنگ‌ها و طرح‌های زیبا و مناسب به لباس‌های عمدتا مشکی زنان کارمند استان تهران است.

وی با اشاره به مراجعه و درخواست‌های فراوان کارمندان زن برای ارائه طرح‌هایی نو برای پوشش زنان کارمند در ادارات و سازمانها، افزود: به دنبال استقبال کارمندان زن، از  فراخوان دبیرخانه جشنواره، طراحان لباس بیش از یکهزار طرح مانتو و چادر ویژه ۴۰ عنوان شغل برای زنان کارمند را به دبیرخانه ارائه کردند.

قند فروش در ادامه تاکید داشت: این جشنواره اولین بار در کشور و با هدف نوآوری در نمایش لباس ویژه کارمندان زن و به عنوان یکی از بخش‌های جنبی جشنواره بین‌المللی "زنان سرزمین من" در سالنی به مساحت دو هزار مترمربع در چهاردهم تیرماه امسال برگزار می‌شود.

وی با دعوت از همه کارمندان زن، مدیران و روسای ادارات و سازمانهای استان تهران برای بازدید از این جشنواره، اظهار داشت: در نظرسنجی‌ای که در این جشنواره از بازدیدکنندگان صورت می‌گیرد، منتخب لباس‌های مورد تایید و پسند کارمندان و مدیران در مشاغل مختلف مشخص می‌شود.

قند فروش با یادآوری‌این نکته که هم‌اکنون در بسیاری از مشاغل، کارمندان زن از لباس‌های فرم متحدالشکل استفاده می‌کنند و در دنیا نیز این مساله یک امر پذیرفته شده است، تصریح کرد: با ایجاد لباس فرم برای کارمندان زن از یک طرف لباس متناسب و زیبا در اختیارشان قرار می‌گیرد و از سوی دیگر هزینه تامین لباس‌ها نیز از دوش کارمندان برداشته می‌شود.

مشاور استاندار تهران در ادامه بیان داشت: هزینه تامین این لباس‌ها از طریق یکی از مصوبات مجلس که سازمانها را مجاز کرده است تا از محل بودجه‌های رفاهی برای ترویج فرهنگ  پوشش مناسب استفاده کنند، تامین می‌شود.

قندفروش با ابراز تاسف از برخی واکنش‌های نادرست و مغرضانه‌ درباره برگزاری "جشنواره لباس مشاغل" گفت: با وجود رویکرد بسیار مثبت این اقدام و رعایت کلیه حقوق زنان در جشنواره، افرادی می‌کوشند با طرح اجبار در پوشش زنان کارمند، رویکردی منفی از این حرکت نشان دهند.

وی تصریح کرد: اینکه  ارائه لباس‌های فرم زنان کارمند با ویژگی‌های زیبایی، تنوع و راحتی و البته به انتخاب خودشان، نادیده گرفتن حقوق زنان در جامعه تلقی شود، سخنی از روی بی‌انصافی و به دور از واقعیت است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون کارکنان زن برای یافتن لباس‌هایی که بتوان در ادارات از آن استفاده کرد، دچار مشکلاتی هستند، افزود: در این جشنواره لباس‌های ویژه دختران دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی، معلمان و کارکنان ادارات با درنظر گرفتن نوع فعالیتشان، ارائه می‌شود.

جشنواره لباس مشاغل، یکی از بخش‌های جنبی جشنواره بین‌المللی« زنان سرزمین من»  است که ۱۴تیرماه امسال و در مرکز آفرینش‌های کودکان و نوجوانان در خیابان «حجاب» برگزار می‌شود.

کد خبر 21827

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خانواده

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز