مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۸۶ - ۱۶:۱۱
۰ نفر

گروه اجتماعی: مشاور استاندار تهران در امور بانوان گفت: جشنواره لباس مشاغل همزمان با برگزاری اوّلین دوره بین‌المللی جشنواره «زنان سرزمین من»، 14 تیر ماه سال جاری برگزار می‌شود.

فرحناز قند فروش در خصوص لزوم برگزاری این جشنواره اظهار کرد: لباس مشاغل از جمله لباس‌های کاربردی است که هر شغلی، نوع خاصی از آن را می‌طلبد؛ اما لباس‌های دیگر با توجه به نیازهای زنان برای حضور در اجتماع، تفریح و ... تهیه شده است.

به گفته قند فروش این دو جشنواره هر کدام در سالن‌های جداگانه‌ای برگزار می‌شوند. لازم به ذکر است، جشنواره بین‌المللی «زنان سرزمین من» در هفته زن برگزار و  جشنواره لباس مشاغل نیز همزمان با این جشنواره برگزار می‌شود.

این‌ جشنواره‌ که در سال گذشته ‌ از 25 تا 30 تیرماه برگزار شد و به گفته مشاور استاندار تهران اولین‌ و بدیع‌ترین‌ جشنواره‌ای‌ بود‌ که‌ در صدد ارائه‌ پوشش‌های‌ مناسب‌ زنان‌ ایرانی‌ برآمد.

فرحناز قند فروش‌، بیشترین‌ استقبال ازنمایشگاه مذکور‌ را از سوی‌ دانشگاه‌ها بویژه‌ دانشگاه‌هایی‌ که‌ دارای‌ رشته‌ تحصیلی‌ طراحی‌ دوخت‌ و لباس‌ هستند اعلام‌ کرد و افزود: علاوه‌ بر دانشجویان‌ و دانشگاهیان‌، تولیدکنندگان‌ حرفه‌ای‌ پوشاک‌ زنان‌ نیز استقبال‌ خوبی‌ برای‌ ارائه‌ طرح‌های‌ مناسب‌ مانتو به‌ جشنواره‌ داشتند.

قند فروش‌، شاخص‌های‌ پذیرش‌ مانتو و لباس‌های‌ ارائه‌ شده‌ به‌ جشنواره‌ را زیبایی‌ و نوآوری‌، استفاده‌ از رنگ‌های‌ شاد، زیبایی‌ در دوخت‌ و استفاده‌ از طرح‌هایی‌ مطابق‌ با فرهنگ‌ ملی‌ و سنتی‌ عنوان‌ کرد.

وی‌ بیان‌ کرد: یکی‌ از دیدنی‌ترین‌ بخش‌های‌ جانبی‌ جشنواره‌  غرفه‌های‌ مربوط‌ به‌ لباس‌های‌ زنان‌ استان‌های‌ مختلف‌ کشور بود‌. همچنین‌ سیر تحول‌ لباس‌ و پوشش‌ در ادیان‌، اختصاص‌ فضایی‌ به‌ وسعت‌ 300 متر برای‌ ارائه‌ نمایشگاه‌ هنرهای‌ تجسمی‌ در ارتباط‌ با لباس‌ و پوشش‌، بخش‌ گفت‌ و گو به‌ صورت‌ زنده‌ با محور طرح‌ دیدگاه‌های‌ مختلف‌ و انجام‌ مناظره‌ در خصوص‌ پوشش‌ زنان‌ نیز از جمله‌ بخش‌های‌ جانبی‌ نمایشگاه‌ سال گذشته بود.

وی‌ در خصوص‌ بخش‌های‌ اصلی‌ نمایشگاه‌ زنان‌ سرزمین‌ من‌ یادآور شد: لباس‌ مشاغل‌، مانتوهای‌ مدارس‌ در مقاطع‌ تحصیلی‌ دبستان‌، راهنمایی‌ و دبیرستان‌ برای‌ دختران‌ جوان‌ در نمایشگاه‌ عرضه‌ می‌شود.

دبیر کمیته‌ بانوان‌ استانداری‌ تهران‌ با ذکر این‌ نکته‌ که‌ به‌ جز در برخی‌ مشاغل‌، نمی توان  قواعد اداری‌ برای‌ پوشش‌ ‌ افراد تعیین‌ کرد زیرا که‌ نمی‌توان‌ سلیقه‌ها را خط‌کشی‌ و تعریف‌ کنیم‌ افزود: بطور کلی‌ لباس‌ هر کس‌ با توجه‌ به‌ روحیه‌ و سلیقه‌ فردی‌، موقعیت‌ اجتماعی‌ و تفکر حاکم‌ بر خانواده‌ انتخاب‌ می‌شود ولی‌ این‌ جشنواره‌ با تنوع‌ بسیار در مدل‌های‌ ارائه‌ شده‌ مانتو در صدد ارائه‌ الگوهای‌ ایرانی‌ و اسلامی‌ از پوشش‌ مناسب‌ برای‌ خانم‌های‌ جامعه‌ است‌.

کد خبر 19861

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز