مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۸ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۹:۲۲
۰ نفر

گروه اجتماعی: دومین جشنواره دانشجویی دختران آفتاب آبان ماه امسال با هدف هدایت نسل جوان و حفظ گوهر حجاب برگزار می‌شود.

این جشنواره قرار است ۱۰ تا ۱۵ آبان ماه ۸۷ با حضور ۲۰۰ دانشجوی دختر از دانشگاه‌های داخل و خارج در تالار اندیشه حوزه هنری تهران برگزار شود.

در این جشنواره بنا بر ادعای بانیانش زمینه مناسبی برای همگرایی زنان مسلمان فعال در عرصه حجاب و عفاف فراهم خواهد شد.

محمد رمضانی، دبیر اجرایی جشنواره دختران آفتاب دیروز  دریک نشست خبری گفت: فراخوان این جشنواره را در بخش‌های پژوهشی و هنری از اول اردیبهشت اعلام شد  و علاقه‌مندان تا یکم مهر فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره هنر بفرستند.

در بر پایی این جشنواره سازمان بهزیستی، معاونت پژوهشی و آموزشی شبکه سوم سیما، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، سازمان ملی جوانان، معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، دانشگاه هنر و اداره کل فرهنگی وزارت علوم مشارکت خواهند داشت.

مهدی بیاتی، دبیر این جشنواره در نشست خبری گفت: جشنواره دختران آفتاب در 2 بخش پژوهشی و هنری برگزار خواهد شد. موضوعات پژوهشی این جشنواره حجاب و رسانه، حجاب و خانواده، حجاب و عرصه‌های بین‌المللی، حجاب و هویت فردی، حجاب و فیزیولوژی زن و مرد و حجاب در نهادهای اجتماعی است.

به گفته دبیر جشنواره، موضوعات بخش هنری نیز شامل تصویر‌سازی‌، عکس، حجم، نقاشی و خوشنویسی، طراحی پارچه و لباس، شعر، داستان کوتاه، قطعه ادبی و نمایشنامه، انیمیشن، نماهنگ و وبلاگ است.

بازنگری مبانی عفاف و حجاب واستفاده از زبان هنر برای ترویج آن از اهداف این جشنواره عنوان شده است.

شکوفه گلخو، دبیر کمیته علمی جشنواره و رئیس پژوهشگاه زنان دانشگاه الزهراس نیز که در این نشست خبری شرکت داشت، گفت: کمیته‌های علمی با ۷ عضو تشکیل شده و برای هر روز جشنواره محورهایی با عناوینی چون روز جوان، خانواده، ازدواج، اجتماع و رسانه، بین‌الملل در نظر گرفته شده است. 

وی افزود: در این جشنواره همچنین با حضور کارشناسان، آسیب شناسی مسائل جوانان در راستای تقویت روحیه مذهبی آنان صورت خواهد گرفت.

کد خبر 53207

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز