مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: گروهی از محققان MIT در لابراتوار مطالعات مربوط با سن، برای اینکه دریابند جسم انسان در 75 سالگی چه شرایطی دارد، لباسی ویژه طراحی کرده‌اند

لباسی برای درک احساس 75 ساله‌ها

این لباس که به اختصار AGNES (اگنس) نامیده می‌شود می‌تواند به کسانی که آن را می‌پوشند به خوبی نشان دهد که افراد 75 ساله جهان اطراف خود را چگونه مشاهده کرده و چگونه در آن حرکت می‌کنند.

اگنس می‌تواند ویژگی‌های فیزیکی یک جسم 75 ساله از قبیل چابکی، انعطاف پذیری، عوامل بینایی و حرکتی را به خوبی شبیه سازی کند و افراد با هر سن و سالی می‌توانند آن را بپوشند. بندهایی که بر روی لباس وصل شده‌اند می‌توانند خشکی مفاصل را شبیه سازی کنند و کلاه ایمنی که بر روی سر فرد قرار می‌گیرد نیز می‌تواند با هل دادن سر به جلو ستون فقرات خمیده در بدن افراد مسن را شبیه سازی کند. عینک‌هایی زرد رنگ و هدفون‌هایی برای پوشاندن گوش‌ها آخرین قطعاتی هستند که برای محدود کردن بینایی و شنوایی افراد در این لباس تعبیه شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، هدف از ساخت این لباس کمک به طراحان فضاهای عمومی و سیستم‌های حمل و نقل عمومی است تا به دشواری‌های زندگی افراد سالمند آگاه شده و در طراحی‌های خود برای برطرف کردن و یا ساده تر کردن این دشواری‌ها راهکارهایی را بگنجانند.

محققان MIT این لباس‌ها را بر تن دانشجویان کرده و آنها را به اماکن عمومی از قبیل فروشگاه‌های بزرگ فرستادند تا مقداری مواد غذایی کم کالری، کم قند و کم چربی خریداری کنند، کاری که دانشجویان انجام آن را بسیار دشوار توصیف کردند.

در کنار این لباس، محققان MIT سیستمی به نام AwareCar نیز ابداع کرده‌اند تا با کمک آن بتوانند دشواری‌های رانندگی که ممکن است افراد مسن با آن مواجه شوند را درک کرده و در برطرف ساختن آن تاثیرگذار باشند.

 

کد خبر 155996
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز