مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: محققان کشور موفق به تولید پارچه‌های سه بعدی شدند که برای بدنه‌ هواپیماهای رادار گریز، افزایش عمر سازه‌ها و صنایع خودروسازی به کار می‌رود.

تولید پارچه‌های سه بعدی

به گزارش مهر این محصول از چند لایه پارچه دو بعدی تشکیل شده که توسط دسته سومی از نخ‌ها با فاصله‌ای مشخص به هم متصل شده‌اند.

این پارچه با کمک ماشین تخت بافت تاری- پودی و با اضافه کردن رشته سومی از نخ‌ها با فاصله‌های مشخص به هم دوخته می‌شوند. این امر باعث بهبود کارایی کامپوزیت‌ها، عبوردهی بهتر جریان هوا و رسیدن به وزن کمتر با استحکام بیشتر خواهد شد.

پارچه تولید شده در کامپوزیت‌ها برای رسیدن به استحکام بیشتر و وزن کمتر به کار برده می‌شود از این رو پارچه تولید شده علاوه بر آن که در ساخت خودروهای زرهی و قایق‌های تندرو به کار برده می‌شود، در بهبود کارایی بتن و افزایش عمر ساختمان‌ها نیز کاربرد دارد.

این منسوجات همچنین در صنایع هوافضا و عمران به عنوان تقویت‌کننده یک صفحه کامپوزیتی در بدنه هواپیماهای رادار گریز، ترمیم‌کننده پل‌ها، پوشاک ورزشی، لباس‌های محافظ، صنایع اتومبیل‌سازی و کامپوزیت‌ها نیز استفاده می‌شود.

زمانی که از منسوج سه بعدی در کامپوزیت‌ها استفاده می‌شود با توجه به اتصال لایه‌ها به هم، علاوه بر این که نخ‌های متصل‌کننده استحکام را افزایش می‌دهد، مانع از بوجود آمدن تنش برشی می‌شود ضمن آن که فرآیند عبوردهی هوا را نیز تسهیل می‌کند.

کد خبر 213596
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز