سه‌شنبه ۱۴ دی ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۹
۰ نفر

مدیرکل امور بانوان وزارت کشور از تصویب طرح جامع ملی مد و لباس خبر داد و گفت: این طرح با حمایت و نظارت دفتر امور بانوان اجرا می‌شود.

مانکن پوشش زنان

زهرا عباسی اظهار کرد: ایده‌ها و نظریات تعدادی از استادان دانشگاه درخصوص طرح جامع ملی مد و لباس در جلسه‌ای با حضور معاونت فرهنگی هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت فرهنگی اجتماعی وزارت کشور (رئیس ستاد صیانت از حقوق شهروندی) و مدیرکل دفتر امور بانوان وزارت کشور اخذ شد و مورد تصویب قرار گرفت.

عباسی با اشاره به اینکه مد و لباس با رویکرد فرهنگ اسلامی- ایرانی از موضوعات مهمی است که همواره مورد توجه مسئولان ذیربط در دولت نهم و دهم بوده است، ارائه الگوی مناسب برای پوشش در مجامع و محافل مختلف را یکی از موضوعات مهمی دانست که دفتر امور بانوان وزارت کشور به آن پرداخته است.

وی اظهار کرد: از آنجایی که موضوع عفاف و حجاب از وظایف ستاد صیانت است، کارگروه عفاف و حجاب این ستاد از دبیر کارگروه مد و لباس وزارت ارشاد دعوت به عمل آورد تا با هماهنگی لازم در اجرای قانون مد و لباس تسریع و زمینه لازم برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف فراهم شود. مدیرکل دفتر امور بانوان اعلام کرد: در حال حاضر مقدمات اجرای این طرح با همکاری استانداری تهران فراهم شده است.

وی با بیان اینکه برخی از سازمان‌های غیردولتی از امکانات دولتی استفاده کرده و طرح‌های پوشش اسلامی را به صورت ناقص به جامعه ارائه داده‌اند که در دست بررسی است، گفت: اظهارنظر آنها در ارتباط با اجرای طرح مد و لباس ناشی از اطلاعات ضعیف و عدم‌تخصص در موضوع فوق است.

عباسی با تأکید بر اینکه قطعا طراحان متعهد و متخصص اجازه نمی‌دهند که این سازمان‌ها از طرح‌های آنها برای مقاصد سیاسی خود استفاده کنند، تصریح کرد: سیاسی‌کردن حوزه فرهنگ زمینه را برای نفوذ فرهنگ بیگانه فراهم می‌کند. وی با اشاره به اینکه طراحان و صاحب‌نظران زیادی در ارتباط با مد و لباس به دفتر امور بانوان وزارت کشور مراجعه کرده‌اند، از مجریان طرح جامع مد و لباس خواست تا از طراحان و تولیدکنندگان با اعلام فراخوان دعوت به عمل آورند.

کد خبر 124942

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز