مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۱:۰۶
۰ نفر

سومین دوره جشنواره زنان سرزمین من امسال هم در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شده و علاقه‌مندان تا روز جمعه فرصت بازدید از طرح‌های جدید لباس را دارند.

با این جشنواره که از 2 سال پیش تأسیس شده، طراحان بسیاری همکاری می‌کنند و طبق آماری که دبیرخانه جشنواره ارائه داده است، امسال چیزی حدود 2هزار طرح از داخل و خارج از کشور برای رقابت به این جشنواره ارسال شده است. جشنواره امسال علاوه بر ارائه مدل‌های مختلف لباس از استان‌ها و مناطق جغرافیایی مختلف کشور پذیرای 32 کشور شرکت‌کننده هم هست. 

برای اطلاع از وضعیت جشنواره، با خانم قندفروش، دبیر سومین دوره جشنواره زنان سرزمین من گفت‌وگو کرده‌ایم. ایشان معتقدند بزرگ‌ترین تفاوتی که جشنواره امسال با دوره‌های گذشته دارد این است که مردم، ما را شناخته‌اند و اطمینانشان نسبت به این جشنواره جلب شده است.

  • ایده اصلی جشنواره از کجاست؟

از کمبود طرح‌ها و بسنده کردن به طرح‌های تکراری در مورد پوشش بانوان. ما با این هدف جلو آمدیم که بتوانیم در مورد لباس حرف جدیدی بزنیم.

  • در جشنواره امسال   روی کدام بخش به‌طور گسترده‌تری سرمایه‌گذاری شده است؟

از مراسم اختتامیه سال گذشته که نظرسنجی‌ها اعلام شد، متوجه شدیم نوجوانان به مدل‌های ارائه شده نمره خوبی نداده‌اند و معتقد بوده‌اند که این طرح‌ها به درد مادران ما می‌خورد و چون این دوره ویژگی‌های خاص خودش را دارد، سعی کرده‌ایم امسال خیلی ویژه به این بحث بپردازیم.

  • طرح‌های ارائه شده در جشنواره فقط مانتو و چادر هستند یا از لباس‌های محلی هم استفاده شده؟

خیر؛ لباس‌های میهمانی و لباس‌های عروس مربوط به قومیت‌های مختلف هم در جشنواره به نمایش گذاشته شده‌است. علاوه بر اینها ما امسال بخشی داریم که لباس‌های عروس را برگرفته از سده‌های تاریخی ارائه داده‌اند؛ مانند لباس عروس دوره اشکانیان که همگی به روز هستند و طبق اظهار نظر غرفه‌داران سفارش‌های زیادی هم برای دوخت آنها داده شده است.

  • بحث آموزش هم در جشنواره امسال وجود دارد؟

بله؛ مباحثی مانند پارچه‌سازی به‌صورت work shop ارائه می‌شود.

  • قرار است مردم فقط بازدید‌کننده باشند یا امکان خرید هم هست؟

ما یک طبقه از نمایشگاه را که 3هزار متر مساحت دارد، به بخش فروش اختصاص داده‌ایم. علاوه بر اینکه امکان سفارش دادن هم وجود دارد.

  • طرح‌های جدیدی که ارائه می‌شود به تولید انبوه هم می‌‌رسند یا فقط در جشنواره نمایش داده می‌شوند؟

ما این مشکل را داریم که تعداد زیادی از طرح‌های ارائه‌شده به تولید نرسیدند؛ ولی قول‌هایی از بخش‌های خصوصی داده شده که این کار انجام شود.

  • آیا تا کنون ترتیبی داده شده که  این نمایشگاه در شهرهای دیگر هم برگزار شود؟

دبیرخانه در تهران است ولی بسیار علاقه‌مندیم که این اتفاق بیفتد؛ چون مردم به کار توجه نشان داده‌اند.

کد خبر 58861

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز