همشهری آنلاین: رئیس‌جمهوری آمریکا در گفت‌وگو با پایگاه خبری «سی‌ان‌بی‌سی» با اعلام این‌که اقدام نظامی علیه ایران رویکرد مطلوبی نیست، تاکید کرد که واشنگتن «برای گزینه‌های دیپلماتیک در راستای حل مسئله هسته‌ای ایران» آمادگی دارد.

رئیس‌جمهوری آمریکا با اشاره به برخی موضع‌گیری‌ها مبنی بر احتمال اقدام نظامی علیه ایران گفت که به اعتقاد وی چنین رویکردی، گزینه مناسبی نیست.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «باراک اوباما» در گفت‌وگو با پایگاه خبری «سی‌ان‌بی‌سی» تاکید کرد که واشنگتن «برای گزینه‌های دیپلماتیک در راستای حل مسئله هسته‌ای ایران» آمادگی دارد.

رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین گفت: «گمان نمی‌کنیم که جنگ میان اسرائیل و ایران یا گزینه‌های نظامی راه مطلوبی برای حل این مسئله باشد.»

در همین حال کاخ سفید اعلام کرد که باراک اوباما در سخنرانی خود در سازمان ملل متحد، خواهد گفت که اگر تهران بتواند نشان دهد که برنامه هسته‌ای این کشور صلح‌جویانه است، زمینه برای رابطه بهتر با جامعه جهانی فراهم خواهد شد.

«بن رودز»، معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز گفت که راه برای ایران باز است تا رابطه بهتری با آمریکا و جامعه جهانی داشته باشد.

از طرف دیگر، «کالین پاول»، وزیر خارجه پیشین آمریکا نیز پیش از این با تاکید بر ناکارآمدی اعمال تحریم علیه ایران گفت که واشنگتن و تل‌آویو برنامه‌ای برای حمله به تهران ندارند.

وی در مصاحبه با پایگاه تلویزیونی «ان‌بی‌سی» گفت که ممکن است تحریم‌های بین‌المللی «هرگز» نتواند ایران را وادار کند که از برنامه هسته‌ای خود چشم‌پوشی کند.

پاول که مدتی نیز ریاست ستاد مشترک ارتش آمریکا را عهده‌دار بود، همچنین گفت که ممکن است آمریکا مجبور به پذیرش ایران هسته‌ای شود.

برخی مقام‌های غربی در حالی از احتمال اقدام نظامی علیه ایران صحبت می‌کنند که کارشناسان بین‌المللی چنین اقدامی را غیر قابل جبران و برای تمامی جهان «فاجعه‌بار» می‌دانند.

کد خبر 116560
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز