همشهری آنلاین: فروش خودرو در بازارهای خودرو اروپایی درماه گذشته میلادی با کاهش 12 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته مواجه شد.

خودرو

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری وال استریت ژورنال، کاهش میزان فروش خودرو در اروپا برای پنجمین ماه متوالی صورت گرفته است.

علت این امر پایان اجرای طرح حمایت از اسقاط خودروهای فرسوده اعلام شده است.

بنابر آمار اعلام شده، فروش خودرو در بازارهای خودرو اروپا در ماه آگوست (10 مرداد تا 10 شهریور ماه) در مجموع برابر با 731 هزار و 503 دستگاه خورو بوده است.

انجمن تولیدکنندگان خودرو در اروپا اذعان کرده که افت قابل توجه فروش خودرو در دو ماه گذشته میلادی در کشورهای فرانسه، انگلیس، ایتالیا، اسپانیا و آلمان مشهود است.

این در حالی است که در هشت ماهه نخست سال‌جاری میلای نیز، بازار خودرو اروپا با کاهش 3 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته مواجه بوده، ‌بطوری که طی این مدت تنها 9 میلیون و 300 هزار دستگاه خودرو در بازا‌رهای خودرو اروپا بفروش رسده است.

گفتنی است، ایجاد انگیزه برای اسقاط خورو درسال گذشته میلادی تقاضای برای خرید خودرو در اروپا را افزایش داده بود، اما زمان اجرای این برنامه هم اکنون سپری شده است.

مطابق طرح یادشده اگر دارندگان خودروهای فرسوده اقدام به خرید خوروهای با مصرف سوخت کمتر می کردند، از تخفیف‌های ویژه‌ای برخودار می شدند.

شرکت خوروسازی فولکس واگن که بزرگترین خوروساز اروپایی بشمار می رود در ماه گذشته میلادی با کاهش 9.6درصدی در میزان فروش تولیدات خود مواجه شد، بطوری که مجموع فروش این شرکت درمدت یادشده به 174 هزار و 719 دستگاه رسید.

همچنین گروه خوروسازی پژو - سیتروئن که دومین خودروساز بزرگ اروپایی بشمار می‌آید، با کاهش 13 درصدی فروش خود تنها 93 هزار و 96 دستگاه خودرو را در ماه گذشته میلادی بفروش رساند.

فروش شرکت خودروسازی رنو نیز با 7.4 درصد کاهش به میزان 72 هزار و 207 عدد دستگاه رسید.

بخش اروپایی شرکت خودروسازی جنرال موتورز نیز با افت فروشی در حدود 13 درصد مواجه شد و فروش آن در ماه گذشته میلادی در بازارهای اروپایی تنها 60 هزار و 982 دستگاه خودرو بود.

کد خبر 116219
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز