همشهری آنلاین: شرکت رنو به مناسبت بزگداشت زندگی و آثار معمار مشهور سوئیسی، لوکوربوزیه، مدل کانسپت خودروی کوپه سی خود را رونمایی کرد.

براساس گزارش Cnet، لوكوربوزيه، با نام اصلي شارل ادوارد ژانره گريس معمار و طراح فرانسوي سوئيسي‌الاصل است كه از كليدي‌ترين عوامل شكل‌گيري جنبش معماري مدرن به شمار مي‌رود. اكنون 50 سال از درگذشت او مي‌گذرد و تيم طراحي صنعتي شركت رنو به منظور بزرگداشت اين رويداد كانسپت خودرويي را با الهام از آثار لوكوربوزيه خلق كرده‌اند.

رنو

لوكوربوزيه معتقد بود به كارگيري معماري مدرن در ايجاد محل سكونت براي انسان‌هايي از سطوح اجتماعي كم‌درآمد مي‌تواند سطح زندگي آنها را بهبود ببخشد.

طرح اوليه كوپه سي ( Coupé C ) زماني به ذهن طراحان خطور كرد كه طي سال‌هاي متوالي به بررسي عناصري از فرهنگ فرانسوي مشغول بودند. اين طرح براساس علاقه شديدي لوكوربوزيه بر سادگي داشت، از ساختاري برخوردار است كه از نظر بصري و زيبايي‌شناسي خوشايند بوده و از ظرافت هندسي و مهارت نورپردازي برخوردار است.

يكي از قابل‌توجه‌ترين عناصر به كار گرفته شده در مدل كوپه سي جلوپنجره بزرگ و فلزي آن است. متاسفانه امروزه به واسطه آمار بالاي تصادف خودروها بايد از جلوپنجره‌هاي پلاستيكي برخوردار باشند.

کد خبر 311453

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha