چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۰ - ۲۳:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: مشکلات اقتصادی اروپا گریبان کنسرسیوم خودروسازی جنرال موتورز آمریکا را هم گرفت به طوری که سود این شرکت در سه ماهه سوم سال جاری میلادی 15 درصد کاهش یافت.

gm

خبرگزاری د د پ آلمان گزارش داد، آنگونه که جنرال موتورز روز چهارشنبه در دیترویت اعلام کرد، سود خالص این شرکت به 1.7 میلیارد دلار کاهش یافته است. یک سال پیش این رقم دو میلیارد دلار بود.

با وجود نتیجه بدی که به دست آمده، اما این هفتمین فصل متوالی است که آمار جنرال موتورز هشدارآمیز نیست. حجم معاملات این شرکت بنا به اعلام خودش با 7.6 درصد افزایش به 36.7 میلیارد دلار رسیده است. تحلیلگران پیش از این روی 35.9 میلیارد دلار حساب باز کرده بودند.

جنرال موتورز اعلام کرده که کاهش درآمد 292 میلیون دلاری بابت پرداخت مالیات در اروپا داشته است. این کنسرسیوم در سال جاری  منطقه اروپا، منطقه کسب سود تلقی نمی کند. پس از اعلام این ارزیابی، سهام جنرال موتورز 9 درصد سقوط کرد و قرار است در معاملات فردا سهام این شرکت 22.8 دلار فروخته شود.

سود این کنسرسیوم در آمریکای شمالی 2.2 میلیارد دلار رشد داشت. بنا به اعلام این شرکت، درآمد ناشی از تجارت بین المللی با 29 درصد کاهش به 365 میلیون دلار رسید. در آمریکای جنوبی هم اوضاع کسب و کار این شرکت وخیم تر شد به طوری که جنرال موتورز در این منطقه 44 میلیون دلار در سه ماهه سوم سال از دست داد.

کد خبر 150790
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز