سه‌شنبه ۲۵ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۴:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: دولت واشنگتن بر اساس گزارش‌های رسانه‌ای در آمریکا در حال بررسی ورود دولت به شرکت خودروسازی بحران‌زده جنرال موتورز است.

خبرگزاری اتریش از نیویورک گزارش داد، آنگونه که خبرگزاری اقتصادی بلومبرگ آمریکا به نقل از منابع آگاه خبر داد، این مشارکت در ازای اعطای اعتبار میلیاردی دولت به جنرال موتورز خواهد بود.

بدین ترتیب بار بدهی این شرکت خودروسازی اندکی سبک خواهد شد.

این مشارکت در هر صورت برای مدتی محدود برنامه‌ریزی شده است. بر اساس طرح‌های موجود دولت در یک کنسرسیوم کوچک‌شده جنرال موتورز مشارکت می‌کند تا موجب شود بخش‌هایی از این شرکت همچنان قادر به حیات باشند. با این حال این امر موجب می‌شود سهم شخصیت‌های حقیقی در کنسرسیوم جدید کاهش یابد. بر اساس گزارش‌های قبلی، 90 درصد سهام جنرال موتورز به شخصیت‌های حقیقی در صورتی پیشنهاد شده بود که آنها مبلغی حدود 28 میلیارد دلار به این شرکت واریز کنند. وزارت دارایی آمریکا و جنرال موتورز درباره این گزارش‌ها موضعی نگرفته‌اند.[نشست بحران جنرال موتورز با دولت آمریکا]

جنرال موتورز تاکنون از دولت آمریکا 13.4 میلیارد دلار اعتبار گرفته است. باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا به این شرکت خودروساز تا پایان ماه مه فرصت داده برنامه نجاتی پایدار را ارایه دهد. بر اساس تازه‌ترین گزارش‌های رسانه‌ای در آمریکا احتمال اعلام ورشکستگی این شرکت هر روز بیشتر می‌شود.

بر اساس گزارش بلومبرگ دولت آمریکا قصد دارد در صورت ورود به جنرال موتورز در سریع‌ترین زمان ممکن سهام خود را بفروشد. اوباما می‌خواهد با این اقدام جلوی انتقادها از دخالت دولت در اقتصاد را بگیرد.

کد خبر 78990

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز