مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۹:۵۷
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: شرکت جنرال موتورز آمریکا بار دیگر در سال 2011 میلادی به بزرگترین خودرو ساز جهان تبدیل شد.

gm

به گزارش اکونیوز به نقل از روزنامه وال استریت ژورنال میزان فروش شرکت جنرال موتورز در سال 2011 میلادی با 7.6 درصد رشد نسبت به سال قبل از آن به بیش از 9 میلیون دستگاه رسیده است.

جنرال موتورز دو سال پیش اعلام ورشکستگی کرد و مجبور به دریافت کمکهای مالی از دولت آمریکا شده بود. بر اساس این گزارش شرکت خودرو سازی تویوتای ژاپن که در سال 2008 میلادی با پیشی گرفتن بر جنرال موتورز بزرگترین خودرو ساز جهان شده بود طی سال 2011 میلادی کمتر از 7.9 میلیون دستگاه خودرو به فروش رسانده است.

بحران کیفیت و وقوع زلزله و سونامی بی‌سابقه در ژاپن و سیل شدید در تایلند تاثیر منفی شدیدی بر تولید تویوتا داشته است. شرکت فولکس واگن ضمن اعتراض به آمارهای ارائه شده از سوی جنرال موتورز اعلام کرد آمارهای مربوط به میزان فروش جنرال موتورز با احتساب فروش شرکای چینی این شرکت بوده است.

میزان فروش شرکت فولکس واگن بزرگترین خودرو ساز اروپا نیز طی سال 2011 به بیش از 8.1 میلیون دستگاه رسیده است که این رقم فروش خودروهای سنگین را شامل نشده است.

جنرال موتورز در سال 2011 میلادی مجبور به دریافت کمک مالی 52 میلیارد دلاری از دولت آمریکا شد. وزارت دارایی آمریکا هنوز 30 درصد سهام این شرکت را در اختیار دارد.

کد خبر 157971
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز