یکشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۶
۰ نفر

ارزش سهام شرکت خودروسازی پژو در پی اعلام حذف هشت‌هزار فرصت شغلی در این شرکت به پایین‌ترین سطح تاریخی خود رسیده است.

به گزارش واحد مرکزی ، امانوئل لوشیپر، یکی از تحلیلگران اقتصادی اروپایی افزود: بازارهای مالی از این تصمیم پژو استقبالی نکردند و به این ترتیب ارزش هر سهم پژو به حدود هفت‌یورو رسیده است. سرمایه‌گذاران در بورس به این ترتیب شرکت‌هایی را مجازات می‌کنند که صرفا به کاهش هزینه‌های خود اکتفا می‌کنند اما بازار خود را توسعه نمی‌دهند.

شرکت‌هایی که از افزایش گردش مالی خود خبر می‌دهند اما اقدام به تعدیل نیرو می‌کنند، با افزایش قابل ملاحظه ارزش سهام خود در بازارهای بورس مواجه می‌شوند. این نشان می‌دهد که بازارها به حفظ مشاغل اهمیتی نمی‌دهند و فقط به فکر نتیجه و سود هستند. در شهر رن که یکی از کارخانه‌های شرکت پژو در آن واقع است حدود هزار نفر از حقوق‌بگیران پژو به خیابان‌ها ریختند.

در شهر اولنه که قرار است کارخانه آن تا سال 2014 تعطیل شود، تولید به‌شدت کند شده است و کارگران مدت سه ساعت جلوی تولید را به کلی گرفتند. اتحادیه‌های کارگری می‌گویند اعتراض‌ها در شرکت پژو در سراسر فرانسه گسترش می‌یابد. یک دهم فرصت‌های شغلی در کل کارخانه‌های پژو-سیتروئن در فرانسه حذف خواهد شد.

دولت فرانسه از شرکت پژو خواسته است درباره این تصمیم خود توضیح بدهد. رئیس شرکت پژو مدعی است که هزینه‌های بالای کار، علت اصلی تصمیمش برای اخراج هشت‌هزار نیروست اما دولت می‌گوید این توضیح توجیه‌پذیر نیست.ژان مارک ارو، نخست‌وزیر فرانسه گفت: مدیرعامل همه مشکلات را به آسانی به هزینه‌ها نسبت می‌دهد اما پرسش ما از این شرکت این است که پژو برای مدیریت چه کرده است؟ آیا مرتکب خطای راهبردی نشده است؟ آیا تصمیمات درست را دیرهنگام نگرفته است؟ نقش سهامداران چه بوده است؟ 

کد خبر 177540
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز