دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۶
۰ نفر

چندی پیش به موضوع لگدمال شدن چمن‌های بوستان‌ها و فضای سبز برخی مناطق شهر اشاره کردیم اما بعد از آن متوجه شدیم که برخی نه تنها به‌راحتی وارد محدوده گل‌کاری و چمن‌کاری‌شده بوستان‌ها می‌شوند بلکه در مناطق ممنوعه چادر هم می‌زنند و به‌قول معروف حسابی روی قانون چمن پا می‌گذارند

چادر زدن

همان‌طور که در تصویری که داود‌مقدسی برای ما ارسال کرده مشاهده می‌کنید این تخلف در کنار تابلو‌های هشدار دهنده نیز انجام می‌شود حال آنکه مسئولان شهرداری برای این منظور محدوده‌‌های خاص مجازی را در نظر گرفته‌اند تا علاقه‌مندان به چادر‌زدن در بوستان‌ها بتوانند از این امکان استفاده کنند. البته در شرایطی که امکانات برخی هتل‌ها و حتی مسافرخانه‌ها هیچ نسبتی با قیمت‌های آنها ندارد، حمایت و پشتیبانی از طرح‌های کمپ در محدوده‌های خاصی در بوستان‌ها و دیگر مناطق شهر‌های گردشگر‌پذیر می‌تواند موجب رونق صنعت گردشگری شود.

کامیون‌ها در روز روشن

پیش از این برخی شهروندان از رفت و آمد پر سر و صدا و دیرهنگام کامیون‌ها در ‌شب‌هنگام شکایت داشتند. حال آنکه این اواخر کامیون‌ها علاوه بر شب‌، در روز روشن نیز جلوی خودرو‌ها و رهگذران به‌اصطلاح رژه می‌روند. تمام اینها در حالی است که این‌روز‌ها حتی در خیابان‌های فاقد کامیون نیز ترافیک گره‌های کوری می‌خورد که به این راحتی‌ها باز نمی‌شود.

برخی معتقدند جریمه‌های نقدی نمی‌تواند برای جلوگیری از چنین تخلف‌هایی کارساز باشد و خودروهای متخلف‌ها بهتر است راهی پارکینگ ویژه شود یا با قفل چرخ از حرکت آنها جلوگیری شود. به‌هرحال امنیت خیابان‌ها از ساخت و ساز ساختمان‌هایی که کمترکسی قادر به خرید آنهاست واجب‌تر است. علاوه‌‌بر این خودرو‌های سنگین می‌توانند مانند گذشته در شب‌هنگام رفت و آمد کنند و جلوی روان‌بودن ترافیک را نگیرند.

کفشی برای کتاب گینس

گویا برخی از تولیدکنندگان کفش (اغلب خارجی) و در پی آنها فروشندگان و خریداران کفش می‌خواهند‌ در تولید، فروش و پوشیدن کفش‌های عجیب‌و غریب تا جایی پیش بروند که نام خود را در کتاب رکورد‌های گینس ثبت کنند. البته اینطور که به‌نظر می‌رسد رقابت آنها در این عرصه فقط به بیماری مصرف‌کنندگان ختم می‌شود. در ویترین بعضی از فروشگاه‌های کفش در سطح شهر، کفش‌هایی دیده می‌شوند که کارشان از حد 3‌تا 7سانت پاشنه هم گذشته و پاشنه‌هایشان از 10سانت هم تجاوز می‌کند.

این در حالی است که پزشکان همگی بر این عقیده‌اند که بلندی زیاد از حد پاشنه‌ها می‌تواند به کمر و زانو فشار آورده و در طولانی‌مدت باعث آسیب ‌رسیدن به‌مفاصل و مهره‌های درگیر با آنها شود. بنابراین یادمان باشد کفش را برای پاهایمان بخواهیم نه پاهایمان را برای کفش.

استتار راننده

به‌واقع مشخص نیست بعضی‌ها چه‌‌جوری هنگام رانندگی جلوی خود را می‌بینند چراکه آنقدر انواع و اقسام برچسب‌ها و آویزها را به‌شیشه، آینه و بدنه خودرو می‌زنند که فقط یک باریکه از شیشه باقی می‌ماند. گاهی اوقات به‌نظر می‌رسد که راننده قصد استتار خود را در خودرو داشته است. برای نمونه مانند آنچه در تصویر می‌بینید راننده‌ای علاوه‌بر آویزان کردن کلی وسیله به بدنه داخلی خودرو برچسبی به‌عنوان آفتابگیر نصب کرده‌ است که البته فراتر از یک آفتابگیر عمل کرده و باید به‌آن عنوان نورگیر داد.

همچنین این روزها خیلی از راننده‌ها عادت کرده‌اند که برای زیباتر کردن خودروی خود عروسک‌هایی کوچک و بزرگ را پشت شیشه‌های عقب یا جلو بگذارند. گفتنی است که اندازه این عروسک‌ها نباید بزرگ‌تر از حدی باشد که در دید راننده اختلال ایجاد کند.

 

کد خبر 113541

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز