همشهری آنلاین: امیر میقاتی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) از تحویل سامانه پدافند میان‌برد مرصاد به یگانهای این قرارگاه خبر داد

amir mighati

امیر احمد میقانی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با اشاره به تولید سامانه‌های موشکی پدافندی جدید اظهار داشت: طی سالهای اخیر سامانه‌های پدافندی، کشف هدف و راداری چه به صورت اکتیو و چه پسیو را تولید کرده‌ایم و خیلی از این سامانه‌ها تحویل یگانهای پدافند شده است و هم‌اکنون از آنها استفاده می‌شود.

میقانی همچنین اعلام کرد: آتشبارهای جدید پدافند موشکی، سامانه‌های راداری و جمع‌آوری اطلاعات در حال تولید است که به زودی تحویل یگانهای پدافند خواهد شد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) در ادامه در خصوص سامانه‌ موشکی مرصاد تصریح کرد: سامانه موشکی مرصاد نیز تولید شده و در اختیار نیروهای پدافند قرار گرفته و اکنون در حالت عملیاتی است.

لازم به ذکر است، سامانه پدافندی مرصاد یک سامانه موشکی میان‌برد بوده و قادر است هواپیماهای مدرن را در ارتفاع پست و متوسط منهدم کند. سامانه مرصاد نسبت به سامانه‌های پدافندی برد متوسط هاگ، از ویژگی‌های برتر و بالاتری برخوردار بوده و با تحرک بالا از قابلیت مقابله با جنگ الکترونیک و شبکه شدن با سایر سامانه‌های راداری و پدافندی نیز برخوردار است.
رادارهای جستجو و تعقیب هدف، شبکه‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، سکوهای پرتاب موشک‌های شاهین و مرکز کنترل و فرماندهی اجزای اصلی این سامانه را تشکیل می‌دهد.

کد خبر 113408
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز