پنجشنبه ۲۴ تیر ۱۳۸۹ - ۰۴:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: دکترهای کره‌جنوبی براساس یک اصول راهنمای جدیدی در مورد مرگ ترحم‌آمیز، اجازه خواهند داشت دستگاه‌های حمایت از زندگی را از بیماران لاعلاج که تقاضای مردن دارند، جدا کنند

به گزارش خبرگزاری فرانسه بنا به اعلام وزارت بهداشت کره جنوبی این اصول راهنما را کمیته‌ای 18 نفره متشکل از نمایندگان پارلمان، گروه‌های مدنی، و نمایندگان قضایی، مذهبی و پزشکی تعیین کرده‌اند.

این کمیته توافق کرد دکترها بتوانند صرفا بر اساس درخواست شفاهی یا کتبی خود بیمار، ادامه درمان‌ حمایت‌کننده از حیات را متوقف کنند.

اما به گفته وزرات بهداشت این کشور آنها در مورد اجازه مرگ ترحم‌آمیز برای افراد دچار معلولیت ذهنی یا سایر بیمارانی که نمی‌توانند تقاضای خود در این مورد را بیان کنند، نتوانستند به توافق برسند.

مقامات وزارت بهداشت کفتند این اصول راهنما برای اعمال قانون جدیدی در مورد مرگ  ترحم‌آمیز (اوتانازی) است، گرچه هیچ چارچوب زمانی برای فرستادن آن به پارلمان هنگام شروع بحث در مورد مقررات جدید تعیین نشده است.

یک زن 77 ساله که دچار مرگ مغزی شده بود، پس از آنکه 202 روز به دستگاه حمایت از حیات متصل بود، در ژانویه امسال از این دستگاه جدا شد و اولین مورد مرگ ترحم‌آمیز قانونی در این کشور محسوب شد.

فرزندان او گفتند که ادامه دادن مصنوعی حیات او در حالیکه او دچار مرگ مغزی شده است" دردناک و بی‌معناست".

دادگاه تقاضای خانواده این زن را پذیرفت، اما پزشکان خواستار تجدیدنظر در حکم شدند. نهایتا در ماه مه سال گذشته دیوان عالی کره جنوبی حکم دادگاه بدوی را به نفع فرزندان این زن ابرام کرد.

 این قضیه در این کشور که هنوز برخی در آن به علت عقاید ریشه‌دار کنفوسیوسی با مرگ ترحم‌آمیز مخالفند، مباحث فراوانی را برانگیخت.

یک پدر کره‌ای در سال 2007 به خاطر اینکه دستگاه تنفس مصنوعی را از پسر مرگ مغزی‌شده‌اش جدا کرده بود، به چهار سال زندان تعلیقی محکوم شد.

کد خبر 111636

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز