همشهری آنلاین - شهره فرجی: خوردن غذاهای خاص برای غلبه بر حالات مختلف روحی‌، از جمله افسردگی،‌ استرس و اضطراب موثر است.

• اگر احساس خوبی ندارید و در واقع از روزی که در پیش داشتید ناراحتید حداقل یک وعده از غذای‌اتان را ماهی بخورید.

تحقیقات نشان می‌‌دهد افرادی که بیشتر ماهی می‌خورند، 30 درصد کمتر از افسردگی رنج می‌برند.[مصرف ماهی به افزایش هوش نوجوانان کمک می‌کند ]

• اگر به خاطر روز بزرگی که فردا در پیش دارید، بی‌قرار هستید و خوابتان نمی‌رود بهتر است پاپ کورن بدون چربی بخورید چرا که کربوهیدرات‌های موجود در این ماده غذایی باعث تولید serotonin می‌شود که آرام‌بخش بدن است.

• اگر به خاطر مصاحبه کاری روز بعد و یا به خاطر هر چیز دیگر، عصبی هستید پروتئین مصرف کنید.

مصرف پروتئین باعث ایجاد دوپامین در مغز می‌شود و از این طریق سطح هشیاری و تمرکز در شما افزایش می‌یابد.[نکته بهداشتی روز: به مقدار کافی پروتئین بخورید]

• اگر برای روز خاصی که در پیش دارید دچار دلشوره و اضطراب هستید شکلات بخورید. کافئین موجود در شکلات باعث کاهش اضطراب و آرامش شما می‌شود.[اگر شکلات نخورید چاق می‌شوید]

• اگر از کار دفتری و قرارهای کاری بی‌پایان دچار استرس شده‌اید، تخم کدو، آفتابگردان و کنجد بخورید.[مقدار کلسیم در کنجد سه برابر شیر است]

هورمون‌های استرس، ذخیره منیزیم بدن را کاهش می‌دهند و شما با خوردن این مواد غذایی،  منیزیم از دست رفته بدن‌ را جبران می‌کنید و به این طریق استرس شما کاهش می‌یابد.

www.ehow.com/how_4823390_eat-different-moods.html

کد خبر 111419

برچسب‌ها