سه‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۷:۳۸
۰ نفر

صدف کوه کن: تصویری را در ذهن خودتان بازسازی کنید؛ تصویری که فردی جوان در حال سرکشیدن یک‌گالن 5 لیتری روغن مایع است.

روغن، اطراف دهان او را فراگرفته و روی پیراهنش سرازیر شده است. مطمئنا این تصویر بیش از هر چیزی، تهوع‌آور و مشمئز‌کننده است. اما حقیقتی که پشت این تصویر می‌تواند وجود داشته باشد، بیشتر تأسف‌برانگیز است چرا که این اتفاق به‌طور معمول این روزها در بین جامعه جوان ما دائما در حال وقوع است،  بدون اینکه توجه کسی را حتی جلب کند و فاجعه زمانی رخ می‌دهد که گاهی والدین هم در این اقدام هم‌دستی دارند.

احتمالا دوست دارید بدانید که این تصویر از کجا ناشی می‌شود، این حقیقت چیزی نیست مگر اینکه اگر فردی روزانه یک پاکت متوسط چیپس در طول سال مصرف کند، در پایان سال چیزی حدود 5 لیتر روغن را وارد بدن خودش کرده است؛ روغنی که در پروسه تهیه چیپس در درجه‌های بسیار بالا حرارت داده شده است. علاوه بر این، مقدار عظیمی هم نمک در طول این مدت همراه با روغن وارد بدن فرد می‌شود. پس بد‌نیست،  مادر و پدرهای کم‌حوصله‌ای که برای میان‌وعده کودکانشان، چیپس درنظر می‌گیرند، بدانند که بزرگ‌ترین خیانت را در حق فرزندانشان می‌کنند.

از همه بدتر، آنهایی هستند که در کمد اتاق خوابشان، یک کارتن چیپس قایم کرده‌اند و به هوای هر نوع تشویق و جایزه‌ای یک بسته را رو می‌کنند. همه این افراد باید بدانند که جاده سلامتی از پیوستن راه‌های کوچک سالم‌خواری و شیوه زندگی سالم می‌گذرد. این موضوع را همیشه به‌یاد داشته باشید که اگر این مواد‌غذایی خطرناک یکباره جان شما را می‌گرفتند، انتخاب به‌خودتان واگذار می‌شد.

اما مشکل از جایی شروع می‌شود که این مواد، زمینه‌ساز چاقی، بیماری‌های گوناگون یا سرطان می‌شوند و سالیان سال رنج و عذاب به‌وجود می‌آورند. بنابراین اگر کسی پیدا شود که مرگ را دوست داشته باشد، بی‌گمان از ناتوانی بیزار است.

کد خبر 108758

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز