شنبه ۲۶ تیر ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین - شهره فرجی: یک پژوهش جدید نشان داد، مصرف روزانه آب آلبالوی ترش می‌تواند شدت بی‌خوابی را کاهش دهد.

بر اساس تحقیق منتشره در مجله "تغذیه پزشکی" نوشیدن روزانه آب آلبالو می‌تواند به کاهش بیخوابی و نیز کاهش زمان بیداری قبل از خواب کمک کند.

این تحقیق توسط گروهی از پزشکان دانشگاه‌های پنسیلوانیا، روچستر و مرکز پژوهشی کانادایگوآ صورت گرفت و طی آن عادات خواب 15 فرد بزرگسال مورد بررسی قرار گرفت.

افراد شرکت کننده در این تحقیق هر روز به مدت دو هفته در دو نوبت صبح و عصر آب آلبالوی ترش مصرف کردند و بعد دو هفته که دیگر از این نوشیدنی استفاده نکردند ‌وضعیت آن‌ها مقایسه شد.

پژوهشگران دریافتند در دو هفته‌ای که داوطلبان این نوشیدنی را مصرف کرده بودند میزان بی‌خوابی در آن‌ها به طور قابل توجهی کاهش پیدا کرد.[بی‌خوابی و ساعت بدن]

محققان تصور می‌کنند این میوه به علت داشتن محتوای بالای ملاتونین که یک آنتی‌اکسیدان طبیعی است،‌ می‌تواند دوره خواب و بیداری بدن را منظم کند.

ملاتونین به طور طبیعی به مقدار کم در بدن تولید می‌شود و نقش آن ترغیب به حالت خواب‌آلودگی در شب و احساس کامل بیداری در طول روز است.

تحقیقات نشان داده است ملاتونین نه تنها به کاهش بی‌خوابی کمک می‌کند بلکه به عنوان یک آنتی‌اکسیدان قوی می‌تواند التهابات ناشی از افزایش سن را کاهش داده و با رادیکال‌های آزاد در بدن مبارزه کند.

www.medicalnewstoday.com/articles/194569.php

کد خبر 111727

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز