همشهری آنلاین: رئیس‌جمهور با اشاره به مسایل جهانی، حمله رژیم صهیونیستی به کشتی‌های حامل کمک‌های بشردوستانه به مردم مظلوم غزه را محکوم کرد

به گزارش ایسنا دکتر محمود احمدی‌نژاد در همایش تجلیل از بانوان سرافراز ایرانی در بخشی از سخنان خود با اشاره به وضعیت کنونی جهان اظهار کرد: جهان به سرعت در حال تغییر است و وعده الهی در حال تحقق است. نظام استکباری که بزرگترین مانع در طول تاریخ در برابر تحقق آرمان‌های بشری است در حال فرو ریختن است و من شک ندارم که اگر نظام استکباری که امروز شاهد آن هستیم و شما با ویژگی‌های آن آشنا هستید فرو بریزد تشکیل حکومت جهانی صلح، عدالت، محبت و مهربانی بسیار نزدیک خواهد بود و آن زمان تازه آغاز شکوفایی است؛ چراکه هنوز حقیقت انسان شکوفا نشده است.

وی با بیان این‌که " ما در ابتدای راه هستیم و در طول تاریخ موانع در برابر انسان درراه شکوفایی و سعادت و کمال وجود داشته است‌" گفت: آخرین مانع، نظام استکباری امروز است و به لطف خداوند و به همت واراده بزرگ ملت ایران این مانع فرو خواهد ریخت و راه برای برقراری عدالت در عرصه جهانی ایجاد خواهد شد. این جنایت‌ها نشان‌دهنده قدرت آن‌ها نیست.

رئیس‌جمهور با اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی و هم‌چنین جنایت اخیرش گفت: رژیم صهیونیستی دیگر چه کار کند که آمریکا و اروپا ـ که مدعی دفاع از حقوق بشر هستند ـ کلید حقوق بشرشان فشرده شود و این ادعای خود را عملی کنند.

وی با بیان این‌که " عده‌ای از قشرهای مختلف بسیج شده‌اند لوازم و وسایل جمع کرده‌اند که به مردم غزه کمک کنند" گفت: می‌بینید که این رژیم به این افراد که حامل کمک به مردم غزه هستند حمله می‌کنند. موادغذایی را گروگان می‌گیرند و اجازه نمی‌دهند این کمک‌ها به مردم غزه برسد، برخی خیال می‌کنند که این اقدامات نشان دهنده قدرت رژیم صهیونیستی است در صورتی که نشان‌دهنده قدرت آن‌ها نیست این رژیم رو به اضمحلال است.

وی خطاب به حامیان رژیم صهیونیستی گفت: نصیحت‌تان می‌کنیم که دست از حمایت از این رژیم بردارید. اگر می‌خواهید باقی بمانید و احترامی در عرصه جهانی داشته باشید و در آینده‌ جهان جایی داشته باشید باید دست از حمایت از این رژیم بردارید و اگر شما به حمایت‌های‌تان از این رژیم آدم‌کش حرفه‌ای ادامه دهید بدانید که ملت‌های منطقه نه تنها دمار از روزگار این رژیم درمی‌آورند بلکه راه را برای همیشه در برابر شما خواهند بست.

احمدی‌نژاد با اشاره به عملکرد قدرت‌های استکباری در ارتباط با جمهوری اسلامی ایران نیز گفت: می‌بینید دوره افتاده‌اند، خجالت هم نمی‌کشند و حواس‌شان نیست که زیر پای آن‌ها خالی شده است و حرف‌شان اعتباری ندارد. به خنده‌دارترین یا حتی بی‌مزه‌ترین لطیفه تاریخی تبدیل شده‌اند. کسانی که بمب اتم دارند و به صهیونیست‌ها کمک می‌کنند و به آن‌ها بمب اتم داده‌اند. به سران صهیونیست‌ها که این همه جنایت کرده‌اند جایزه صلح نوبل می‌دهند و بعد می‌آیند و می‌گویند که ایران خطرناک است، این حرف آن‌ها تبدیل به جوک شده است. مثل کبک سرشان را زیر برف کرده‌اند، دنیا به سیاست‌های‌شان می‌خندد. فکر کرده‌اند با این حرف‌ها می‌توانند رژیم صهیونیستی را حفظ کنند. نه! اشتباه می‌کنند.

وی یادآور شد: من خطاب به یک خبرنگار آمریکایی گفتم رژیم صهیونیستی تبدیل به یک ماشین اوراقی شده است. شما برای حفظ منافع‌تان این رژیم را در منطقه ایجاد کردید و اکنون برای حفظ آن به منطقه لشکرکشی می‌کنید و به جای این‌که خودش حرکت کند، شما آن‌ها را حرکت می‌دهید.

وی در مورد حامیان رژیم صهیونیستی گفت: ما تاکنون عکس‌العمل تند نشان نداده‌ایم و فکر کردیم که با نصیحت به عقل بیایند این یک آزمایش برای آن‌هاست. می‌بینیم که این رژیم به کشتی‌های بشردوستانه حمله می‌کند، این یک آزمایش برای آن‌هاست ‌که اروپایی‌ها نشان دهند چقدر در حرف‌شان و در ادعاهای‌شان در دفاع از حقوق بشر صداقت دارند. کشورهایی که در کشور طرف‌شان وقتی پای یک گربه زیر ماشین شهرداری می‌رود بیانیه صادر می‌کنند، ناظر می‌فرستند، کمیسیون می‌گیرند و صدای‌شان بلند می‌شود حال در غزه این رژیم صهیونیستی آدم می‌کشد، مردم غزه مثل شمع آب می‌شود. به کشتی‌های حامل کمک به مردم غزه حمله می‌شود و این یک آزمایش برای آن‌هاست که صداقت‌شان را نشان دهند که چقدر در ادعای حمایت از حقوق بشر صادق هستند.

وی با بیان این‌که " ظلم از بین خواهد رفت" خطاب به حامیان رژیم صهیونیستی گفت: برای خودتان خوب است که از این رژیم فاصله بگیرید، این یک نصیحت دلسوزانه برای شماست و تاریخ نشان داده است که کسانی که به نصایح دلسوزانه توجه نکنند، قدرت ملت‌ها آن‌ها را سر جای خود می‌نشاند.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود در این مراسم ـ که به مناسبت فرا رسیدن ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن برگزار شد ـ اظهار کرد: زنان در جمهوری اسلامی ایران در حقیقت مدیران اصلی جامعه هستند.

وی با اشاره به نقش والای حضرت زهرا(س) خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) برای تمام انسان‌ها الگو هستند و هرچه زیبایی، محبت، عشق، امید و ارزش‌های الهی در عالم جاری است به واسطه‌ وجود حضرت زهرا(س) است و در آینده هم که بناست تمام خوبی‌ها بر عالم حاکم شود آن حقیقت و اتفاق بزرگ به واسطه‌ی حضرت زهرا(س) رخ می‌دهد.

وی با بیان این‌که " باور من این است که نقش زنان در جامعه نقش محوری است" گفت: در هر جامعه و تمدنی که نقش زنان در آن دچار خدشه می‌شود، آن جامعه و تمدن دچار انحراف و نهایتا سقوط می‌شود.

احمدی‌نژاد گفت: اگر زن به عنوان محوری‌ترین عنصر سعادت جامعه از جایگاه حقیقی خود فاصله بگیرد، تمام مناسبات جامعه مختل می‌شود. خداوند جهان را از روی لطف خود خلق کرد و اساس جهان را بر اساس عشق و محبت قرار داد و اگر عشق و محبت در عالم جاری نشود همه‌ عالم متلاشی می‌شود. زن مظهر محبت، لطف و عشق الهی است. وجود زن، محبت، عشق و لطف است. مهم‌ترین ماموریت زن تربیت و انسان‌سازی است و دمیدن و جاری کردن عشق، محبت و انسانیت به جامعه است و اگر جامعه از انسانیت بویی می‌برد به خاطر فداکاری‌ها و مجاهدت‌های زنان است و اگر زن از این ماموریت اصلی فاصله بگیرد روح آن سخت و پژمرده می‌شود و اگر زن از لطافت و مهربانی فاصله بگیرد جامعه پژمرده و متلاشی می‌شود.

وی ادامه داد: در 100 سال اخیر می‌بینید که در دنیای غرب و استعمار چه اتفاقاتی افتاده است. بزرگ‌ترین و سنگین‌ترین جنایت‌های طول تاریخ بشر در 100 سال اخیر رخ داده است. فقط در دو جنگ بیش از 100 میلیون انسان کشته شدند، تعداد زیادی مجروح شدند و سلامت خود را از دست دادند، بمب اتم بر روی سر انسان‌ها ریخته شد و اکنون نیز مردمی را در خانه‌شان محاصره کرده‌اند، راه کمک‌ها را به آن‌ها بسته‌اند و اجازه نمی‌دهند که کمک به آن‌ها برسد و اگر کسی بخواهد به آن‌ها کمک کند در برابر او می‌ایستند و او را می‌کشند. در همین عراق و افغانستان ببینید چقدر کشتند. سیراب نشدند و در پاکستان نیز وارد شده‌اند و دارند می‌کشند. چرا این‌گونه است؟ چرا به این‌جا رسیده‌اند که برای کسب پول و فروش اسلحه این‌قدر آدم می‌کشند. باور من این است که مستکبران اول آمدند روحیه‌ مهربانی و تربیت‌گرانه زنان را خشن کردند و وقتی دل‌های زنان خشن شود جامعه نیز خشن می‌شود.

وی گفت: وقتی نقش زن دچار خلل شود اول خود زن و بعد کل جامعه آسیب می‌بیند. جنایتی که امروز در غرب رایج است در طول تاریخ بی‌سابقه است. جنایت می‌کنند، آدم می‌کشند، تازه جایزه‌ صلح نوبل هم به جنایتکاران می‌دهند. اکنون در عرصه‌ جهانی می‌بینیم که بیش از یک میلیارد انسان حتی یک وعده‌ غذایی نیز گیرشان نمی‌آید. نان خالی نیز گیرشان نمی‌آید تا بخورند. چرا این‌گونه شده است؟ برای این‌که در دل‌شان محبت نیست. برای این‌که کسی که باید محبت در دل آن‌ها بکارد خود از مسیر محبت خارج شده است.

رئیس‌جمهور گفت: مقام زن را تا آن‌جا به سطح نازل رساندند که عکس برهنه زن را برای تبلیغ کالاهای بی‌ارزش منتشر می‌کنند و بعد اسم آن را گذاشته‌اند برابری و آزادی.

وی تاکید کرد: عزیزان من! زن هرجا که هست حتی اگر رئیس‌جمهور، رئیس دولت، مادر، پزشک، استاد دانشگاه و صنعتگر باشد نقش اصلی آن جاری کردن محبت و مهربانی در جامعه است. نقش زنان انسان‌سازی و جامعه‌سازی است. زن محور است و هرچه از خوبی‌ها در جامعه می‌بینیم تجلی از زن و مادر است. خدا را سپاسگزاریم که زنان در جامعه ما در همه‌ عرصه‌ها حضوری افتخارآمیز دارند. شما دیدید که امروز از زنانی که تقدیر شد در عرصه‌های مختلفی حضور داشتند.

رئیس‌جمهور گفت: امروز زنان در جامعه ایران در حقیقت مدیران اصلی جامعه هستند. البته این به این معنا نیست که ما نقصی نداریم و نقصی در جامعه وجود ندارد ولی من شهادت می‌دهم، شهادتی که امام(ره) و رهبر معظم انقلاب نیز داده‌اند؛ در طول حوادث و اتفاقات سرنوشت‌ساز در جامعه، زنان ما همواره جلوتر از مردان و پیشگام جامعه بوده‌اند، الگو بوده‌اند و امروز نیز زنان و دختران ایرانی با امید، نشاط و دلگرمی در حال کار در عرصه‌های مختلف هستند.

وی به حضور تعدادی از زنان در دولت نیز اشاره کرد و افزود: اکنون دو معاون رئیس‌جمهور زن هستند. هر دو کاری بسیار پیچیده و تخصصی بر عهده دارند و کارها توسط بانوانی فرهیخته و متعهد به صورت دقیق انجام می‌شود. مسوولیت وزارت بهداشت که از سنگین‌ترین وزارتخانه‌هاست بر عهده یک زن و استاد متخصص، مسلط و یک خانم مدیر و پرکار است. مشاور رییس‌جمهور در امور زنان نیز یک خانم است و کارها توسط یک خانم پی‌گیر و مجاهد انجام می‌شود که من پیش ایشان کم می‌آورم؛ چراکه با سرعت بسیار بالایی حرکت می‌کنند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: برخی از کارها را باید به اهل آن سپرد وگرنه کار ضایع می‌شود. مثلا محور بودن و ستون بودن خانم‌ها و زنان در خانواده؛ چراکه اگر تربیت فرزندان را به مردها بسپاریم، این نسل به نسل بعدی نمی‌رسد. کدام مرد حاضر می‌شود که از شب تا صبح بیداری بکشد تا هوای بچه را داشته باشد. آن کسی که از راحتی خود می‌گذرد و شیره‌ جانش را برای تربیت و نگهداری از فرزند می‌گذارد مادر است و وقتی که این‌ها را از مادر بگیریم جامعه دچار خلل و مشکل می‌شود.

احمدی‌نژاد ادامه داد: محوریت در خانواده با زن است و آن‌چه که چراغ خانواده را روشن نگه می‌دارد، زن است. نقش مادری، همسری، دختری و خواهری نقش‌های زیبایی هستند و من خدا را سپاسگزارم که جامعه‌ی زنان ما با نشاط در تمام عرصه‌ها حضور دارند.

در این مراسم با حضور رئیس‌جمهور، همسر رئیس‌جمهور، پروین احمدی‌نژاد خواهر رئیس‌جمهور، فاطمه آلیا نماینده‌ مجلس، مجتهدزاده رییس مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، اصلانی رئیس بسیج خواهران از 50 زن نمونه تقدیر شد.

هم‌چنین پیش از حضور رئیس‌جمهور در این مراسم، با حضور همسر رئیس‌جمهور از تمبر حضرت زهرا(س) رونمایی شد.

قرار است این تمبر به 182 کشور جهان به عنوان پیک زنان مسلمان ایرانی فرستاده شود.

کد خبر 108698

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز