دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون ناشران و اعضای شرکت بورس و اوراق بهادار گفت: سهام شرکت پالایش نفت تبریز هفته آینده در بورس عرضه می‌شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر؛ محمدرضا رستمی در جلسه معارفه شرکت پالایش نفت تبریز قبل از عرضه سهام آن در بورس افزود: تاریخ دقیق عرضه سهام این شرکت فردا و پس از جلسه هیأت مدیره اعلام می‌شود.

وی گفت: شفاف سازی لازم درباره این شرکت انجام و امیدنامه آن نیز منتشر شده است.

رستمی افزود: در امیدنامه این شرکت قراردادی که بخواهد ریسک این شرکت را صفر اعلام کند، وجود ندارد.

وی گفت: عمده مشکل این شرکت، تبدیل شدن آن به سهامی عام و همچنین مسائل و مشکلات موجود میان این شرکت و شرکت پالایش و پخش فراورده های نفتی است.

در ادامه این مراسم اسدالله میکائیلی رئیس هیأت مدیره شرکت پالایش نفت تبریز در سخنانی گفت: این شرکت پس از پالایشگاه اصفهان دومین پالایشگاه که سهام آن در بورس عرضه می‌شود.

وی ابرازامیدواری کرد با پذیرش سهام این شرکت در بورس، حضور بخش خصوصی در فعالیت‌های نفتی کشور افزایش یابد و باعث رشد و توسعه کشور شود.

وی افزود: این پالایشگاه تا سال 1377 سازمانی دولتی و وابسته به وزارت نفت بود و از سال 1377 تا 85 به صورت شرکت درآمده و توسط هیأت مدیره اداره می‌شد.

میکائیلی گفت: این شرکت از سال1385 تاکنون به صورت حق العملکاری فعالیت می‌کند و نفت خام را با تخفیف از شرکت ملی نفت و پالایش و پخش خریداری می‌کند و فرآورده‌های تولیدی را با قیمت بین‌المللی به شرکت مادر می‌فروشد.

رئیس هیأت مدیره شرکت پالایش نفت تبریز افزود:30 درصد از سهام این شرکت به سهام عدالت؛ 20 درصد از سهام آن بابت رد دیون دولت به سازمان تأمین اجتماعی و صندوق‌های بازنشستگی و 10 درصد از سهام آن نیز برای سهام عدالت شرکت سرمایه گذاری استانی اختصاص داده شده است.

میکائیلی افزود: این شرکت با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد شرکت پردرآمدی است و آینده روشنی پیش رو دارد. 

کد خبر 106564

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز