یکشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۸:۳۷
۰ نفر

گروه بورس: تازه‌ترین بررسی‌ها نشان می‌دهد10صندوق برتر سرمایه‌گذاری در بورس تهران، از ابتدای امسال تاکنون به‌طور میانگین 50 درصد سود به دست آورده‌اند

به گزارش همشهری، از سال گذشته با تاسیس نخستین صندوق سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه، ابزار جدیدی به بازار سهام معرفی شد که براساس آن مردم و سهامداران غیرحرفه‌ای می‌توانند اقدام به سرمایه‌گذاری در بورس تهران کنند.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری، نهاد‌هایی مالی هستند که وظیفه مدیریت سرمایه‌های مردمی را در سهام شرکت‌ها بر عهده می‌گیرند. در واقع این صندوق‌ها  به سرمایه‌گذارانی که از تخصص کافی برای سرمایه‌گذاری در بورس برخوردار نیستند، امکان می‌دهند، به سرمایه‌گذاری در بازار سهام بپردازند.

بر همین اساس در حال حاضر بیش از 5 هزار سهامدار حقیقی و 220 سرمایه‌گذار حقوقی در صندوق‌ها، سرمایه‌گذاری کرده‌اند که این آمار از ابتدای سال تاکنون 4 برابر رشد نشان می‌دهد. در حال حاضر 26 صندوق سرمایه‌گذاری در بورس تهران فعالیت می‌کنند که ارزش آنها 260‌میلیارد تومان محاسبه می‌شود.

تازه‌ترین بررسی‌ها نشان می‌دهد 10‌صندوق برتر بورس تهران در سال‌جاری به‌طور میانگین 50 درصد بازده به دست آورده‌اند که در میان آنها، صندوق سرمایه‌گذاری آگاه با کسب 80‌درصد بازده از ابتدای سال 88 تاکنون بیشترین سود را نصیب سهامداران خود کرده است.

پس از صندوق آگاه، صندوق سرمایه‌گذاری سهم آشنا که 23 ماه است فعالیت خود را آغاز کرده با کسب 64 درصد بازده در طول سال‌جاری در جایگاه دوم قرار گرفته است. این صندوق در طول فعالیت خود از ابتدای تاسیس تاکنون 127‌درصد سود به دست آورده است.

پس از این دو، صندوق سرمایه‌گذاری پویا با 58 درصد بازده در رده سوم جای گرفته است.
میزان سود سرمایه‌گذاران این صندوق در طول 24 ماه گذشته به 74 درصد رسیده است.
همچنین صندوق‌های سرمایه‌گذاری گلچین، پیشتاز، تجارت و صادرات هرکدام به‌ترتیب با کسب 49-43-42و 41‌درصد سود در طول سال‌جاری در رتبه‌های بعدی صندوق‌های برتر بورس تهران جای گرفته‌اند.

 

کد خبر 103468

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز