گروه بورس: تازه‌ترین اطلاعات نشان می‌دهد سود عملکرد شرکت‌های بورس در سال‌جاری 10 میلیارد دلار است

به گزارش همشهری، گزارش رسمی بورس تهران نشان می‌دهد 337 شرکت حاضر در بورس تهران پیش‌بینی کرده‌اند در سال مالی جاری 106‌هزار میلیارد ریال معادل 10 میلیارد دلار سود به دست بیاورند.

بین 80 تا 90 درصد این میزان سود بین 3‌میلیون و 217 هزار نفر از سهامداران بورس تهران تقسیم خواهد شد. این اطلاعات نشان می‌دهد گروه بانک‌ها و مؤسسات اعتباری بیشترین میزان سود را در سال‌جاری به دست خواهند آورد که این مقدار برابر با 18 هزار میلیارد ریال معادل 8/1‌میلیارد دلار خواهد بود.

این گروه شامل 7 بانک صادرات، ملت، تجارت، پارسیان، اقتصاد نوین، کارآفرین و بانک سیناست و در حال حاضر 148 هزار سهامدار حقیقی و حقوقی سهام این شرکت‌ها را در دست دارند.

پس از بانک‌ها گروه خودرو و ساخت قطعات که شامل 30 شرکت از جمله ایران‌خودرو و سایپاست با پیش‌بینی سودی معادل 6/1 میلیارد دلار در رتبه دوم بورس جای گرفته است.

این گروه نیز هم‌اکنون به لحاظ تعداد سهامدار دومین گروه بزرگ بورس تهران محسوب می‌شود و 429 هزار نفر سهام شرکت‌های خودرو و ساخت قطعات را در دست دارند.  پیش‌بینی سود سایپا در سال‌جاری 674 ریال و پیش‌بینی سود ایران‌خودرو 355 ریال به ازای هر سهم است.

پس از خودرو سازان، گروه فلزات اساسی که شرکت‌های مهمی از جمله ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان و فولاد خوزستان در آن عضو هستند با پیش‌بینی سودی برابر با 14 هزارو 583 میلیارد ریال (معادل 5/1میلیارد دلار) در رتبه سوم سودآور‌ترین صنعت بورس جای گرفته است. 

131 هزار سهامدار، سهام 30 شرکت حاضر در گروه فلزات اساسی را در دست دارند. پس از این 3 صنعت، گروه شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی، سیمان و فراورده‌های نفتی هر کدام به‌ترتیب با پیش‌بینی سودی برابر با 4/8، 8/7 و9/6 هزار میلیارد ریال در رده‌های سوم تا ششم سودآورترین صنایع بورس جای گرفته‌اند.

تعداد سهامداران بورس

تازه‌ترین اطلاعات بورس نشان می‌دهد درحال حاضر 3 میلیون و 217 هزار نفر در بورس تهران سهامدار هستند که از این میزان گروه شرکت‌های سرمایه‌گذاری با 563 هزار سهامدار پرجمعیت‌ترین گروه بورس محسوب می‌شود.

پس از شرکت‌های سرمایه‌گذاری، گروه شرکت‌های خودروساز و انبوه‌ساز هرکدام به‌ترتیب با429 و273 هزار سهامدار در مکان‌های دوم و سوم پر جمعیت‌ترین صنایع بورس جای گرفته‌اند.

کد خبر 102208

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز