گروه بورس: مدیر اتاق پایاپای شرکت بورس کالای ایران از انجام مذاکراتی با بانک‌ها برای شروع معاملات اعتباری در بورس کالای ایران خبر داد

به گزارش همشهری، مسئولان بورس کالای ایران درنظر دارند برای افزایش حجم نقدینگی و همچنین رونق معاملات بورس کالا طرحی را به اجرا در بیاورند که براساس آن، بخشی از اعتبار لازم برای انجام معاملات از طریق سیستم بانکی تامین می‌شود.

در حال حاضر، یکی از مشکلات بورس کالای ایران کمبود نقدینگی به‌ویژه در بخش کشاورزی است. به همین منظور بانک کشاورزی در مذاکرات اولیه قول مساعد برای تامین بخشی از نقدینگی مورد نیاز در این بخش را داده است.

عباس یعقوبی، مدیر اتاق پایاپای بورس شرکت کالای ایران از انجام مذاکراتی با بانک‌های کشور برای دریافت اعتبار خرید خبر داد و گفت: برنامه‌ای از سوی بورس کالای ایران دنبال می‌شود که بر مبنای آن به بانک‌های کشور پیشنهاد شده است بخشی از نقدینگی مورد نیاز بورس کالا را در قالب اعتبار خاص و ویژه به فعالان بورس کالا اختصاص دهند. وی افزود: به همین منظور بانک کشاورزی در مذاکرات اولیه موافقت کرده است بخشی از اعتبار مورد نیاز در بخش کشاورزی را تامین کند.

یعقوبی تصریح کرد: تاکنون مذاکراتی با بانک‌های ملی، صادرات، ملت، تجارت و کشاورزی در این زمینه انجام شده اما هنوز توافق‌های نهایی انجام نشده است.

وی افزود: قرار است در مرحله اول اعتباری از سوی بانک کشاورزی به کارگزاران و سپس به عرضه‌کنندگان و تولید‌کنندگان محصولات در بورس کالا اختصاص داده شود.

مدیر اتاق پایاپای شرکت بورس کالای ایران  در پاسخ به این پرسش که چه میزان اعتبار بانکی از سوی بانک کشاورزی اختصاص خواهد یافت، گفت: این موضوع باید از سوی مسئولان بانک کشاورزی مشخص شود اما پس از تصویب نهایی، کمیته‌ای از سوی بورس و بانک‌ها برای نحوه تخصیص این اعتبار تشکیل خواهد شد.به گفته وی، این کار به‌منظور رونق معاملات بورس کالا  در تمامی بخش‌ها به اجرا در خواهد آمد.

کد خبر 100891

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز