گروه بورس: رئیس سازمان بورس از قطعیت معامله بلوک 51 درصدی مخابرات در شورای رقابت خبر داد.

به گزارش همشهری، علی صالح‌آبادی در آخرین نشست مطبوعاتی خود در سال 88 از قطعی‌شدن معامله مخابرات در شورای رقابت خبرداد و در مورد وضعیت شفافیت این شرکت گفت: شورای رقابت موضوع فروش بلوک 50 درصدی سهام شرکت مخابرات را تایید کرد و این معامله در حال حاضر قطعی است.

به گفته وی نماد مخابرات تا قبل از پایان سال بازگشایی می‌شود و موضوع طلب دولت از شرکت مخابرات طبق اعلام خود شرکت برطرف شده است و مشکل خاصی در این مورد وجود ندارد.

معاملات آنلاین از سال آینده

سخنگوی شورای بورس به راه‌اندازی معاملات آنلاین سهام اشاره کرد و گفت: با همکاری شرکت‌های نرم افزاری و کارگزاری علاقه‌مند به انجام معاملات آنلاین و با مذاکراتی که با سازمان بورس مالزی در سال گذشته انجام شد، معاملات آنلاین از سال آینده با الگوبرداری از بورس مالزی راه‌اندازی می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از 2ماه است که شرکت‌های کارگزاری به‌صورت آزمایشی معاملات آنلاین را انجام می‌دهند که پس از خریداری تعدادی سرور و نرم‌افزارهای امنیتی، این نوع معاملات سال آینده در بازار سرمایه راه‌اندازی می‌شود.

بازشدن نماد با روش حراج

صالح آبادی اعلام کرد: از سال آینده بازشدن نماد‌ها براساس روش حراج انجام خواهد شد؛ به‌طوری که زمانی که نماد شرکتی باز می‌شود بین یک ربع تا نیم ساعت سفارش‌ها برای آن نماد وارد شده و سپس معامله انجام می‌شود که در این مدت سفارش‌ها یکدیگر را اصلاح کرده و قیمت سهم واقعی می‌شود.

حق تقدم تسهیلات بانک مسکن

صالح‌آبادی در ادامه به معاف شدن حق تقدم سپرده‌های بانک مسکن از مالیات در بازار فرابورس اشاره کرد و گفت: با توجه به‌وجود مشکلاتی مانند شفاف نبودن این اوراق، پرهزینه بودن و عدم‌استقبال عموم و همچنین عرضه محدود و قیمت بالای آن مقرر شده از اردیبهشت سال آینده نخستین سری از اوراق حق تقدم بانک مسکن در بازار فرابورس عرضه شود. با این اتفاق علاوه بر کاهش نرخ این اوراق، بانک مسکن و بازار فرابورس و همچنین متقاضیان آن منتفع خواهند شد.

بورس نفت

وی درباره بورس نفت توضیح داد: برای راه‌اندازی این بورس 3فاز شامل ورود فراورده‌های پتروشیمی پایین دستی، رینگ صادراتی این محصولات و ورود نفت کوره مطرح شد که در حال حاضر فاز اول و دوم اجرا شده ولی فاز دوم تا رسیدن به جایگاه واقعی خود زمانبر است و اکنون در ابتدای راه قرار داریم.

وی اضافه کرد: در رینگ صادراتی موضوع مقررات تجارت بین‌الملل مطرح می‌شود که کارگزاران باید با این فضا و مقررات بین‌المللی آشنا شوند.

تخلف درپرداخت سود

سخنگوی سازمان بورس یادآور شد: طبق ماده‌ 15 قانون جدید ابزار‌ها و نهاد‌های مالی اگر شرکتی سود خود را پرداخت نکند یا تاخیر در پرداخت سود داشته باشد به هیات داوری بورس ارجاع می‌شود و مطابق قانون با آن شرکت برخورد خواهد شد.

کد خبر 103125

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز