سه‌شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: مایکروسافت گوشی تلفنی به نام کین (Kin) معرفی کرده که با محوریت شبکه‌های اجتماعی طراحی شده‌است

به گزارش بی‌بی‌سی، به گفته مایکروسافت این گوشی دستگاه ایده‌آلی برای آن‌هایی است که بیشتر وقت خود را در اینترنت و دنیای سایبر سپری می‌کنند.

این گوشی که مجهز به یک دوربین با کیفیت نیز هست اولین گوشی دنیاست که به شبکه موزیک Zune‌ دسترسی دارد.

گفتنی‌است Kin‌ که توسط شرکت شارپ به سفارش مایکروسافت تولید شده است در آمریکا در ماه مه به بازار عرضه می‌شود. این گوشی همچنین در اروپا تحت شبکه وودافون در پاییز امسال عرضه خواهد شد.

این گوشی یک صفحه نمایش لمسی و کیبور کویرتی دارد. صفحه اصلی آن همیشه روشن است و آخرین فیدهای اطلاعات شبکه اجتماعی کاربر نظیر پست‌های دوستان، عکس‌های آپلود شده و پیام‌های شخصی و ایمیل‌ها را نمایش می‌دهد.

این گوشی دارای یک بخش به نام Spot است که کاربر با کشیدن (Drag) انواع محتوا مانند فیلم، عکس و موزیک به درون آن می‌تواند این محتوا را در شبکه اجتماعی خود به اشتراک بگذارد.

معرفی این گوشی به عنوان ورود مایکروسافت به بازار رقابتی اسمارت فون‌ها که اپل، گوگل و ریسرچ این موشن رقیبان اصلی آن هستند تلقی می‌شود و بعضی تحلیل‌گران معتقدند که Kin گوشی مناسبی برای این ورود است.

گفتنی‌است که سیستم عامل مایکروسافت برای اسمارت فون‌ها در حال حاضر 9 درصد این بازار را در اختیار دارد و در رده چهارم بعد از سیمبین، ریسرچ این موشن و اپل است.

اوایل امسال مایکروسافت سیستم عامل جدیدی به نام ویندوز فون 7 را معرفی کرد که به زودی جای سیستم عامل قدیمی ویندوز موبایل را خواهد گرفت. این سیستم عامل دارای قابلیت جستجوی بینگ، شبکه چندرسانه‌ای Zune و شبکه بازی آنلاین Xbox Live است.

کد خبر 105003

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز